ارائه دو سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی به ایران
ارائه دو سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی به ایران

کمیته بین‌المللی پارالمپیک دو سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی را در رشته آلپاین به ایران داد. به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، عیسی ساوه‌شمشکی رئیس انجمن پارا اسکی با اعلام این خبر گفت: تاکنون دو سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی برای آقایان و بانوان در رشته آلپاین به ایران داده شده است، اما اسکی‌بازانی که سهمیه […]

کمیته بین‌المللی پارالمپیک دو سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی را در رشته آلپاین به ایران داد.

به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، عیسی ساوه‌شمشکی رئیس انجمن پارا اسکی با اعلام این خبر گفت: تاکنون دو سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی برای آقایان و بانوان در رشته آلپاین به ایران داده شده است، اما اسکی‌بازانی که سهمیه بازی‌ها را کسب کرده‌اند را مشخص نکرده‌ایم تا بعد از مسابقات کاپ آسیایی و بین‌المللی که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، بهترین‌ها را انتخاب کنیم. همچنین می‌توانیم سهمیه‌های بیشتری را در مسابقاتی که پیش‌رو داریم کسب کنیم.

وی افزود: میزبانی دو رویداد کاپ آسیایی و بین‌المللی را در پیش داریم که مسابقات کاپ آسیایی از ۲۴ تا ۲۸ دی ماه در رشته اسنوبورد و از دوم تا پنجم بهمن ماه در رشته آلپاین برگزار می‌شود. رقابت‌های پارا اسکی صحرانوردی نیز ۱۸ و ۱۹ دی ماه برگزار خواهد شد و بعد از آن تیم ملی با ترکیب چهار نفره راهی مسابقات بین‌المللی آلمان خواهد شد.

رئیس انجمن پارا اسکی در خصوص مسابقات بین‌المللی آلمان اظهار داشت: ابوالفضل خطیبی از مازندران، سیدمهدی حسینی‌زاده از آذربایجان غربی و حسن میرزاحسینی از البرز در بخش مردان و الهه قلی فلاح از زنجان که ورزشکار نابینا است نیز در بخش بانوان به این مسابقات اعزام خواهند شد. این مسابقات کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک نیز محسوب می‌شود.

رئیس انجمن پارا اسکی ادامه داد: سه مربی نیز همراه این تیم به مسابقات بین المللی آلمان اعزام می‌شوند تا همزمان با کمپ آموزشی در دوره مربیگری نیز شرکت کنند.

بازی‌های پارالمپیک زمستانی نیمه دوم اسفندماه در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود.