سه امتیاز واجب‌تر از نان شب برای سه تیم/ حرکت استقلال به سمت صدر
سه امتیاز واجب‌تر از نان شب برای سه تیم/ حرکت استقلال به سمت صدر

در حالی که استقلال به دنبال تثبیت موقعیتش در بالای جدول و نزدیک شدن به پرسپولیس است، استقلال خوزستان، نفت و سیاه‌جامگان آخرین شانس‌ برای بقا را جستجو می‌کنند. دومین روز از هفته بیست و هفتم لیگ برتر با انجام ۴ بازی پیگیری می‌شود که طی آن استقلال خوزستان میزبان گسترش فولاد تبریز است، سایپا […]

در حالی که استقلال به دنبال تثبیت موقعیتش در بالای جدول و نزدیک شدن به پرسپولیس است، استقلال خوزستان، نفت و سیاه‌جامگان آخرین شانس‌ برای بقا را جستجو می‌کنند.

دومین روز از هفته بیست و هفتم لیگ برتر با انجام ۴ بازی پیگیری می‌شود که طی آن استقلال خوزستان میزبان گسترش فولاد تبریز است، سایپا و نفت تهران دربی کوچک تهران را برگزار می‌کنند، استقلال در خانه به مصاف سیاه جامگان انتهای جدولی می‌رود و در آخرین بازی امروز فولاد میهمان پارس جنوبی جم است.

* استقلال خوزستان – گسترش فولاد تبریز
شاگردان ویسی با پیروزی خارج از خانه‌ای که هفته گذشته به دست آوردند قدری از منطقه خطر فاصله گرفتند. اما خطر سقوط همچنان بالا سر این تیم دور می‌زند. گسترش فولاد تبریز اما تیمی میانه جدولی است که امتیازات این بازی خیلی تاثیری به حال آن ندارد. لذا به نظر می‌رسد در این دیدار باید شاهد یک بازی تهاجمی از آبی پوشان اهوازی روی دروازه آبی پوشان تبریزی باشیم. به خصوص که این بازی در خانه تیم اهوازی انجام می شود.

استقلال خوزستان در صورت پیروزی در این بازی اندکی حاشیه امنیت پیدا کرده و می‌تواند از بازی های آینده اش را با اطمینان خاطر بیشتری انجام دهد.

* سایپا – نفت تهران
دو تیم با انگیزه‌های متفاوتی در این بازی به مصاف هم می‌روند. سایپا بعد از شکست دادن پرسپولیس ۴۴ امتیازی شد و برای کسب سهمیه آسیایی امیدوار. از سوی دیگر نفت تهران حالا بار یکی از  دو تیم پایین جدول است و خطر سقوط مستقیم این تیم را تهدید می‌کند. امتیازات این بازی به درد هر دو تیم می خورد و هر دو تیم برای کسب امتیازات کامل بازی انگیزه دارند. شاید این دربی کوچک تهران یکی از حساس ترین بازی‌های هفته بیست و هفتم باشد.

* استقلال – سیاه جامگان
شاگردان شفر برای تثبیت موقعیت خود در جدول و حتی رسیدن به پله دوم جدول کار سختی برای شکست دادن حریف هفته بیست و هفتم خود ندارند. سیاه جامگان تیمی که عملا یک گام تا سقوط به دسته پایین تر فاصله دارد در حالی باید در تهران به مصاف آبی پوشان برود که بزرگ ترین چالش مربیان این تیم جمع و جور کردن ۱۸ بازیکن برای این بازی است. البته استقلال هم همه بازیکنانش را در اختیار ندارد و چند بازیکن مصدوم روی دست شفر هستند.

این بازی یکی از آخرین امیدهای تیم مشهدی برای بقا در جدول است و در صورت پذیرفتن شکست در این بازی عملا چاره‌ای جز سقوط به لیگ یک برای این تیم باقی نمی ماند. این بازی در واقع آخرین امیدهای نماینده مشهد برای بقا در لیگ برتر است.

* پارس جنوبی جم – فولاد
دیدار دو تیم در مرحله رفت نقطه عطف هر دو تیم شد. پارس جنوبی با پذیرفتن شکست در اهواز روند نزولی‌اش آغاز شد و آغاز روند نزولی پارس جنوبی مصادف شد با روند صعودی فولاد تا جای دو تیم در بالای جدول عوض شد. اما در مرحله برگشت هر دو تیم میانه جدولی هستند. نه شانسی برای کسبه سهمیه آسیا دارند و نه خطر سقوط آنها را تهدید می‌کند. شاید تنها انگیزه های دو تیم و به خصوص انگیزه های مربیان دو تیم تلافی اتفاقات در بازی رفت باشد.

برنامه بازی های هفته بیست و هفتم به شرح زیراست:

جمعه ۱۷ فروردین ۹۷

* استقلال خوزستان – گسترش فولاد تبریز – ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۷
داوران: 
سیدمهدی سیدعلی ؛ کمک‌ها: تورج عیوض محمدی -حسن انتظاری – وحید صالحی ناظر: محمدرضا فلاح

* سایپا تهران – نفت تهران – ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت ۱۷
داوران:
 علیرضا فغانی؛ کمک‌ها: محمدرضا منصوری- سجاد طوری – ناصر جنگی ناظر: حسن کامرانی فر

* استقلال تهران – سیاه جامگان مشهد – ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۸:۵۵
داوران: 
حسین زرگر؛ کمک‌ها:آرمان اسعدی – بابک عباسقلی زاده – کمیل غلامی ناظر: حسین نجاتی

* پارس جنوبی جم – فولاد خوزستان – ورزشگاه تختی جم بوشهر – ساعت ۱۹
داوران:
 کوپال ناظمی؛ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – محمد عطایی – علی میرغفاری ناظر: سعید بطحایی

شنبه ۱۸ فروردین ۹۷

* پدیده خراسان – پرسپولیس – ورزشگاه ثامن مشهد – ساعت ۱۷
داوران: 
بیژن حیدری؛ کمک‌ها:محمدرضا ابوالفضلی – سعید علی نژادیان – شاهو اصلانی ناظر: حاتم بک پور

* ذوب آهن اصفهان – سپیدرود رشت – ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت ۱۷
داوران:
 محمدحسین زاهدی فر ؛ کمک‌ها: حسن یوسفی – محمد هاشمی نسب – ابوالفضل گرجی ناظر: علیرضا کهوری

* تراکتورسازی تبریز – فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت ۱۸
داوران: 
وحید کاظمی؛ کمک‌ها:علی میرزابیگی – علی اکبر نوری -علی احمدی ناظر: ابوطالب طاهریان