سیمای اربعین ۸ آبان‌ماه شروع به کار می‌کند
سیمای اربعین ۸ آبان‌ماه شروع به کار می‌کند

مدیر سیمای قرآن زمان آغاز فعالیت سیمای اربعین را ۸ آبان‌ماه اعلام کرد.  محمدحسین محمدزاده مدیر سیمای قرآن، در نشست خبری طرح سیمای اربعین گفت: سیمای اربعین با هدف علاقه‌مندی، مصلحت و نیاز مخاطب طراحی شده است که از ۸ آبان ماه کار خود را آغاز خواهد کرد. مدیر شبکه قرآن با اشاره به روایتی […]

مدیر سیمای قرآن زمان آغاز فعالیت سیمای اربعین را ۸ آبان‌ماه اعلام کرد.

 محمدحسین محمدزاده مدیر سیمای قرآن، در نشست خبری طرح سیمای اربعین گفت: سیمای اربعین با هدف علاقه‌مندی، مصلحت و نیاز مخاطب طراحی شده است که از ۸ آبان ماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر شبکه قرآن با اشاره به روایتی از امام یازدهم اظهار کرد: اجتماع میلیونی مومنان برای حضور در مراسم اربعین مصداق بارز روایت امام عسکری (ع) است که حضرت زیارت و تشرف به اربعین را یکی از علائم و نشانه‌های مومن برمی‌شمارد.
وی با بیان اینکه سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ایام اربعین برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کرده است، گفت: ویژگی‌های این اجتماع با حضور بیش از ۲ میلیارد مومن وظیفه شبکه قرآن و معارف سیما را سنگین می‌کند.
دبیر شورای معارف سیما ادامه داد: عمق بخشی به مخاطبان برای درک این فضا با آداب زیارت و فلسفه زیارت سید الشهدا(ع) در مقوله فضای تبیینی لازم است تا مخاطبان با اندیشه ناب تر نسبت به درک مسائل عاشورا و اربعین حسینی قدم در این مسیر گذارند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: علاوه بر آن نحوه فراهم کردن مقدمات برای شرکت در این اجتماع و روایت کردن بهداشت فردی و نحوه عبور از مرزهای خروجی و بسیاری از اطلاعات که لازم است مخاطبان پیش از تشرفشان دریافت کنند.

وی علاقه‌مندی بسیاری از مخاطبان، اتفاقات بسیار جذاب و انواع نذورات را بهترین فرصت برای انعکاس از رسانه ملی دانست و افزود: بسیاری از طرح‌های رسانه ملی با یکی از سه ضلع علاقه‌مندی، مصلحت و نیاز مخاطب طراحی می‌شود. ما هر سه ضلع را در مراسم اربعین پیش‌بینی و نیازسنجی کردیم.

محمدزاده از آغاز به کار سیمای اربعین از هشتم آبان خبرداد و گفت: از این روز فضای تلویزیون را به عنوان سیمای اربعین در شبکه قرآن خواهیم داشت.

وی افزود: از ۶ بامداد تا ۲۳ در بخش های مختلف فضاهایی که مربوط به اربعین است را در اختیار مخاطبان قرار خواهیم داد.

دبیر شورای معارف سیما ضمن تشریح برنامه‌های سیمای اربعین اظهار کرد: فضای پخش شبکه قرآن به ۴ قسمت ۵ ساعته تقسیم شده است و برنامه‌سازان نیز این ملاحظات را بر اساس نیاز مخاطبان مدیریت خواهند کرد و از ساعت ۶ تا ۲۳ به صورت مستمر به پخش ویژه برنامه های اربعین اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: علاوه بر پخش برنامه‌های گزارش مستند و اطلاع‌رسانی، پخش کلیپ ها و نغمات اربعین در دستور کار قرار گرفته است و در میان نیز برنامه روتین شبکه پخش خواهد شد.
دبیر شورای معارف سیما ارتباط با نمایندگان کمیته ۱۲ گانه ستاد هماهنگی اربعین را یکی از برنامه های بخش اطلاع رسانی برشمرد و گفت: ویژه برنامه کودک و نوجوان، آموزش عربی با لهجه عراقی برای زائران نیز در کارها گنجانده شده است تا زائران بتوانند به راحتی با مردم عراق ارتباط برقرار کنند.
محمدزاده با اشاره به همکاری شبکه قرآن  با شبکه های دیگر سیما و رادیو اربعین در تولید برنامه های مشترک اظهار کرد: ارتباط زنده استودیوی سیمای اربعین با رادیو اربعین در نظر گرفته شده است و در جلسات مربوط به سیمای اربعین مکررا با مدیر رادیو اربعین هماهنگی لازم صورت گرفت.
وی دراین باره افزود: یکی از نکاتی که در بخش دیداری نیاز مخاطبان را می‌تواند در بر داشته باشد مجموعه مستند هایی است که در طول سفر تهیه می شود و تقدیم مخاطبان می شود.
محمدزاده اظهار کرد: علاوه بر مستندات از نحوه فعالیت گروه‌های قرآنی و مذهبی اعزامی به عراق گزارش‌های نوبه‌ای تهیه و پخش خواهد شد.
وی با اشاره به استقرار مواکب اماکن مقدسه در بین مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد: ضبط سخنرانی ها و اجرای برنامه مادحین در مواکب تعبیه شده خصوصا موکب آستان رضوی و حرم کریمه اهل بیت(ع) در کوتاه ترین زمان ممکن از آنتن شبکه پخش خواهد شد.
محمدزاده با اشاره به اینکه باید اقدامات رسانه‌ای امسال در سیمای اربعین به عنوان مطالبه مردمی در سال های آتی قرار گیرد ابراز امیدواری کرد.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به برنامه های شبکه های دیگر سیما اظهار کرد: شبکه های دیگر سیما نیز بر اساس نیاز سنجی مخاطبان ویژه برنامه هایی را تولید کرده‌اند و شورای معارف سیما بر اساس ملاحظات و نیاز مخاطبان سرفصل‌ها و کنداکتوری را در اختیار آنان قرار داده است.
محمدزاده به شعار امسال رسانه ملی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: شعار واحدی تحت عنوان متن روایت نبوی (احب الله من احب حسینا) برای امسال در نظر گرفته ایم و امیدواریم مشمول رحمت و محبت پیامبر اکرم (ص) و سیدالشهداء (ع) قرار گیریم.