شاخص بورس به ارتفاع ۹۴ هزار واحد صعود کرد
شاخص بورس به ارتفاع ۹۴ هزار واحد صعود کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۷۴ واحدی مواجه شد و به ارتفاع ۹۴ هزار واحد صعود کرد.  در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۷۰۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش هزار و ۱۴۳میلیارد تومان در ۵۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۷۴واحدی در ارتفاع ۹۴هزار و […]

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۷۴ واحدی مواجه شد و به ارتفاع ۹۴ هزار واحد صعود کرد.

 در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۷۰۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش هزار و ۱۴۳میلیارد تومان در ۵۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۷۴واحدی در ارتفاع ۹۴هزار و ۱۶۵واحد قرار گرفت.بیشترین تأثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ارتباطات سیار ایران، سایپا و پتروشیمی جم شد و در مقابل نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز تامین و ملی صنایع مس ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۶واحد، کل (هموزن) ۱۹۶واحد، قیمت (هموزن) ۱۴۵واحد، آزاد شناور ۴۱۷واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۱۵۶ و ۷۹۲ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳۴۸میلیون ورقه به‌ارزش ۲۰۴میلیارد تومان در ۴۰هزار نوبت، آیفکس ۷٫۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۰۸۱واحد قرار گرفت.