شاخص بورس ۵۳۵ واحد رشد کرد
شاخص بورس ۵۳۵ واحد رشد کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد یک میلیارد و ۳۴۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۷۳۱میلیارد تومان در ۵۴هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵۳۵واحدی در ارتفاع ۱۰۸هزار و ۸۳۰واحد قرار گرفت. بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، […]

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد یک میلیارد و ۳۴۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۷۳۱میلیارد تومان در ۵۴هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵۳۵واحدی در ارتفاع ۱۰۸هزار و ۸۳۰واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و فولاد خوزستان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی شیراز و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۵۹واحد، کل (هموزن) ۳۴واحد، قیمت (هموزن) ۲۴واحد، آزاد شناور ۶۹۹واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۵۱۱و ۵۱۱واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۱۲۷میلیون ورقه به‌ارزش ۵۰۵میلیارد تومان در ۲۲هزار نوبت، آیفکس ۸٫۶واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۲۲۲واحد قرار گرفت.