«شب یوری» در آسمان نمای گنبد مینا برگزار می‌شود
«شب یوری» در آسمان نمای گنبد مینا برگزار می‌شود

ویژه برنامه جهانی «شب یوری» در آسمان نمای گنبد مینا برگزار می‌شود.  همزمان با پنجاه و هفتمین سالگرد پرتاب نخستین انسان به فضا، مراسم پاسداشت یوری گاگارین امشب ۲۳ فروردین ماه از ساعت ۱۸ در محل آسمان نمای گنبد مینا برگزار خواهد شد. یوری گاگارین نخستین فضانوردی است که در ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ (۲۳ فروردین ۱۳۴۰) […]

ویژه برنامه جهانی «شب یوری» در آسمان نمای گنبد مینا برگزار می‌شود.

 همزمان با پنجاه و هفتمین سالگرد پرتاب نخستین انسان به فضا، مراسم پاسداشت یوری گاگارین امشب ۲۳ فروردین ماه از ساعت ۱۸ در محل آسمان نمای گنبد مینا برگزار خواهد شد.

یوری گاگارین نخستین فضانوردی است که در ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ (۲۳ فروردین ۱۳۴۰) با کپسول فضایی وستوک ( Vostok) به فضا پرتاب شد و به سلامت به زمین بازگشت.  برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ میلادی مراسم بزرگداشت این رویداد تاریخی با عنوان «شب یوری» در بسیاری از شهرهای جهان و همزمان در ایران برگزار شد.

امسال این مراسم به میزبانی آسمان نمای گنبد مینا و گروه علمی و آموزشی آسمان شب ایران با برگزاری برنامه های متنوع همراه خواهد بود.

در این روز بازدید از فضای داخلی آسمان نما، مدل‌های ماهواره ها و ماهواره‌برها به همراه توضیح کارشناسان این بخش اجرا خواهد شد و در ادامه پخش فیلم سفر به ماه و پرواز یوری گاگارین و سالگرد پرواز نخستین شاتل فضایی با توضیحات تکمیلی خسرو جعفری‌زاده کارشناس نجوم ارائه می‌شود.