شریعتی: روحانی محل مصارف آب خوزستان را مشخص کرد
شریعتی: روحانی محل مصارف آب خوزستان را مشخص کرد

استاندار خوزستان گفت: رئیس‌جمهور در اولین سفر خود به خوزستان محل مصرف آب ورودی به خوزستان را مشخص کرده است.  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در پایان بازدید خبرنگاران حوزه دولت از پروژه‌های استانی در نشست خبری در محل استانداری در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینکه “اخیراً آقای کلانتری معاون رئیس جمهور نامه‌ای […]

استاندار خوزستان گفت: رئیس‌جمهور در اولین سفر خود به خوزستان محل مصرف آب ورودی به خوزستان را مشخص کرده است.

 غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در پایان بازدید خبرنگاران حوزه دولت از پروژه‌های استانی در نشست خبری در محل استانداری در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینکه “اخیراً آقای کلانتری معاون رئیس جمهور نامه‌ای محرمانه برای انتقال آب مازاد این استان به کرمان و‌ اصفهان به معاون اول رئیس جمهور  ارسال کردند و این در حالی است که نمایندگان این استان به این نامه به‌شدت اعتراض کردند و‌ مخالف آن هستند، تدبیر حضرت‌عالی و دولت در این زمینه چه خواهد بود؟” گفت: استان خوزستان آب، زمین و هوای مناسب برای کشاورزی دارد و همه شرایط لازم برای کشاورزی وجود دارد. رئیس جمهور در اولین سفر خود به  خوزستان محل مصرف آب ورودی به خوزستان ر ا مشخص کرده و دستور احیای ۵۵۰هزار هکتار زمین کشاورزی استان را صادر کرده‌اند.وی افزود: جناب آقای دکتر روحانی در این زمینه هم محل مصرف تعیین‌شده آب برای ۲۹۵ هزار هکتار اراضی را تا پایان امسال تعیین کردند.

استاندار خوزستان ادامه داد: علاوه بر این جناب رئیس جمهور دستور انتقال آب شرب را آن هم در حد آب شرب مورد نیاز را صادر کردند و بیش از آن چیزی را اعلام نکردند. و سیاست دولت در این زمینه مشخص است. مردم و دولت در خوزستان مقابل هم نیستند.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اعلام رئیس جمهور معاون ایشان چنین نامه‌ای را به معاون اول نوشتند اظهار داشت: این موضوع در حد پیشنهاد بوده است.

شریعتی در ادامه نشست خبری خود در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در ارتباط با مقابله با پدیده ریزگردها که عمدتاً از کشور همسایه وارد ایران می‌شود، گفت: این موضوع به مقامات وزارت خارجه برمی‌گردد.

وی بر‌همین‌اساس به‌نقل از جهانگیری معاون اول رییس جمهور گفت: هیچ دیداری نبوده که با حیدر العبادی نخست وزیر عراق مذاکره کرده باشم و بحث ریزگردها را مطرح نکنم.
شریعتی به اقدامات سازمان محیط زیست در این خصوص هم اشاره کرد و گفت: در دوره ریاست خانم ابتکار بر این سازمان، ایشان همواره در این خصوص با مقامات عراقی مذاکره می‌کردند و حتی یک بار هم به عراق سفر داشتند.

استاندار خوزستان همچنین از مذاکره بین مسئولان وزارت امور خارجه ایران با مسئولان عراقی در هفته آینده خبر داد.

استاندار خوزستان همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ممانعت از سخنرانی برخی چهره‌های سیاسی در این استان گفت: من همیشه اعلام کرده‌ام که مشکلی و منعی برای برگزاری سخنرانی‌های چهره‌های سیاسی وجود ندارد.

وی افزود: در این استان زمینه مفاهمه جریانات مختلف سیاسی وجود دارد، در استان خوزستان همواره سخنرانانی از هر دو طیف سیاسی حضور یافته‌اند و آنچه را فکر می‌کردند به‌صلاح کشور است در ایام مختلف و در مکانهای گوناگون اعلام کردند و ما هم از آنان صیانت و دفاع کرده‌ایم.

شریعتی با تأکید بر اینکه از نظر استانداری هیچ مشکلی برای گفت‌وگوی چهره‌های مختلف سیاسی وجود ندارد، گفت: در زمان انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی‌های زیادی انجام شده و سخنرانان نیز بدون دغدغه و مشکلی استان را ترک کردند.

وی اضافه کرد: اتفاقاً از این نظر استان خوزستان، استان پرچالشی نیست، چون ما سعی کردیم با زبان منطق و مفاهمه و بحث‌های نظری و کارشناسی تحمل خود را بالا ببریم.

استاندار خوزستان در ادامه به تشکیل خانه احزاب در این استان اشاره کرد و گفت: با همفکری و توافق، رییس خانه احزاب از طیف اعتدال انتخاب شد و سایر اعضا نیز از هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند.

شریعتی با بیان اینکه “ما شرایط لازم برای حضور چهره‌های مختلف سیاسی را فراهم کرده‌ایم” گفت: ما مورد خاصی در خصوص لغو سخنرانی نداشته‌ایم. اگر هم سخنرانی‌ای لغو شده از سوی دستگاههایی بوده که خود مستقل از استانداری هستند مانند دانشگاهها.

استاندار خوزستان تصریح کرد: من همیشه اعلام کردم که مشکل و منعی از بابت برگزاری سخنرانی‌ها ندارم، تنها یک امکان وجود دارد و آن اینکه هیئت سه‌نفره تصمیمی مبنی بر لغو سخنرانی اتخاذ کند که آن را هم سعی کردیم به حداقل برسانیم.