شفر: استقلال مثل بچه من است!
شفر: استقلال مثل بچه من است!

سرمربی استقلال دوران حضورش در این تیم را شگفت‌آور می‌داند و معتقد است آبی‌های ایران جایگاهی مثل تیم‌های شالکه و دورتمند را در آلمان دارند. وینفرد شفر بعد از ۹ ماه حضور در ایران و موفقیت همراه استقلال که تیمی پایین جدولی را به رتبه سوم جدول رساند و قهرمانی جام حذفی را به دست […]

سرمربی استقلال دوران حضورش در این تیم را شگفت‌آور می‌داند و معتقد است آبی‌های ایران جایگاهی مثل تیم‌های شالکه و دورتمند را در آلمان دارند.

وینفرد شفر بعد از ۹ ماه حضور در ایران و موفقیت همراه استقلال که تیمی پایین جدولی را به رتبه سوم جدول رساند و قهرمانی جام حذفی را به دست آورد، بیشتر از قبل مورد توجه رسانه‌های کشورش در آلمان قرار گرفته و به همین منظور در جدیدترین گزارش، سرویس ورزشی خبرگزاری SWR آلمان با انتشار مطلبی که در زیر آمده، نوشته است:

«او در بین مربیان فوتبال منطقه‌ی جنوب غرب آلمان کسی است که همواره در سفر بوده و در نقاط و قاره‌های مختلف جهان و در تیم‌های مختلف باشگاهی و ملی به مربیگری پرداخته است.

سرمربی سابق باشگاه کارلسروهه آلمان که در حال حاضر سکان رهبری تیم استقلال تهران را در لیگ برتر ایران در دست داشته و با این تیم به موفقیت‌هایی بزرگی دست یافته است.

تصور اینکه هر زمان وینفرد شفر در یکی از خیابان‌های تهران، مشغول قدم زدن باشد و ناگهان خیل عظیمی از هواداران باشگاه استقلال به سوی او بیایند، او را احاطه کنند و از او امضاء بگیرند و یا اینکه با او عکس سلفی بگیرند، می‌تواند یکی از سکانس‌های جذاب و قابل توجه حضور شفر در کلان شهر تهران و هواداران میلیونی باشگاه استقلال باشد.

او اکنون در ایران به شهرت رسیده است: در ایران به او “آقا شفر” می‌گویند که همان “Herr Schäfer” در زبان آلمانی است.

از ابتدای اکتبر سال گذشته، این مربی ۶٧ ساله به‌عنوان سرمربی روی نیمکت تیم استقلال در سوپر لیگ ایران نشسته است و با حضور او، موفقیت‌های چشمگیری نصیب این باشگاه شده است؛ تا پیش از حضور سرمربی افسانه‌ای و پُر افتخار سابق باشگاه کارلسروهه، این تیم ایرانی در رده پایین جدول رده بندی و در منطقه‌ی سقوط قرار داشت، ولی فصل را با کسب عنوان سومی به پایان رساند و البته عنوان قهرمانی جام حذفی ایران را نیز کسب کرد.

شفر در بدو ورود خود به کلان شهر تهران در نهایت شگفتی ابراز کرد : “اینجا ، همه چیز شگفت‌آور است! باشگاه استقلال در ایران همان جایگاه باشگاه‌هایی چون “شالکه” و “دورتموند” را در میان مردم دارد !”

شوق و رغبت به کار در سرمربی آلمانی این باشگاه ایرانی وصف‌ناپذیر و زیاد است: “همیشه سعی می‌کنم یک ترکیب ایده‌آل از فرهنگ آلمان و ایران را پیدا کنم.”

او با همین ایده، سرانجام موفق شد تیمی را که در قعر جدول رده‌بندی بود را تا رده‌ی سوم بالا آورد و تنها با گذشت هشت ماه از حضور خود روی نیمکت تیم، جام حذفی را نیز به کلکسیون افتخارات آنها اضافه کند و در بازی فینال تیم خونه به خونه، تیمی از  لیگ یک ایران را با نتیجه‌ی یک بر صفر شکست دهد.

باشگاه استقلال، تیمی که وینفرد شفر سرمربی‌اش است، آبی پوش هستند و رقیب سخت و سنتی برای قرمزهای پایتخت، پرسپولیس!

در هر شهرآورد این دو تیم، به طور معمول جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی تهران برای تماشای بازی گرد هم می‌آیند.

ایران کشوری است که مردم در آن دیوانه ی فوتبال هستند و البته شفر هم در حرفه‌ی خود، بیش از یک سرمربی فعالیت دارد :”باشگاه استقلال، مثل بچه‌ی من هست و من از حضور در اینجا، خیلی شگفت زده و خوشحال هستم !”

تهران- ایران!

بر روی نقشه‌ی جغرافیایی دنیای حرفه‌ای وینفرد شفر، باشگاه استقلال متمایز از تیم‌هایی است که او پیشتر در آنها مربیگری کرده است.

شفر پیشتر در باشگاه‌هایی در دبی، کشور آذربایجان و تایلند به امر مربیگری پرداخته است؛ او با تیم ملی کامرون فاتح جام ملت‌های قاره ی آفریقا در سال ٢٠٠٢ شد و با این تیم جواز حضور در مسابقات جام جهانی را نیز به دست آورده و ضمن اینکه او سرمربی تیم‌های ملی تایلند و جامائیکا نیز بوده است که شفر در این باره می‌گوید: “من تجربه‌های بسیاری را در قاره‌های مختلف به دست آورده‌ام که نمی‌شود همه‌ی آنها را فقط در فوتبال آلمان کسب کرد و فرا گرفت !”