شیائومی دو گوشی پایین رده Redmi 6 و Redmi 6A را معرفی کرد
شیائومی دو گوشی پایین رده Redmi 6 و Redmi 6A را معرفی کرد

شیائومی یکی از معدود کمپانی‌های رو به رشد بازار گوشی‌های هوشمند، از دو نمونه‌ی جدید پایین‌رده‌ی خود با نام Xiaomi Redmi 6 و Redmi 6A رونمایی کرد که مهم‌ترین ویژگی‌ها آن‌ها را MIUI 10 و قیمت رقابتی تشکیل می‌دهد. پس از این که شیائومی پرچمدار خودش، Xiaomi Mi 8 را معرفی کرد این کمپانی مدتی پس از ان از دو مدل […]

شیائومی یکی از معدود کمپانی‌های رو به رشد بازار گوشی‌های هوشمند، از دو نمونه‌ی جدید پایین‌رده‌ی خود با نام Xiaomi Redmi 6 و Redmi 6A رونمایی کرد که مهم‌ترین ویژگی‌ها آن‌ها را MIUI 10 و قیمت رقابتی تشکیل می‌دهد.

پس از این که شیائومی پرچمدار خودش، Xiaomi Mi 8 را معرفی کرد این کمپانی مدتی پس از ان از دو مدل پایین‌رده‌ی خود با نام Redmi 6 و Redmi 6A رونمایی کرد. نسخه‌ی ردمی ۶ از یک صفحه‌نمایش ۵.۴۵ اینچی با وضوح تصویر HD+(۱۴۴۰×۷۲۰) و پنل IPS بهره می‌برد که نسبت تصویر در آن ۱۸:۹ است. قلب تپنده‌ی این محصول را چیپ ۱۲ نانومتری MediaTek Helio P22 با فرکانس کاری ۲GHz تشکیل می‌دهد که در کنار یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری قرار گرفته است. نکته مهم در این مسئله این است که نسخه‌ی قبلی این گوشی، ردمی ۵ از یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد و احتمالاً به خاطر مصرف کمتر چیپ جدید، تصمیم بر کاهش ظرفیت باتری گرفته شده است.

ردمی ۶ دارای دو پیکربندی ۳ گیگابایت رم/۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم/۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است که البته می‌توان با استفاده از شیار کارت حافظه‌، فضای گفته شده را افزایش داد. همچنین این گوشی از یک دوربین دو گانه(۱۲ + ۵ مگاپیکسل) در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد.

شیائومی ردمی ۶ از قابلیت تشخیص چهره تقویت شده با هوش مصنوعی برای باز شدن گوشی استفاده می‌کند و وقتی که شما آن را در جلوی صورت خود بگیرید، تمامی این فرآیند به سرعت انجام می‌گیرد. با این حال این گوشی از حسگر اثرانگشت هم برخوردار بوده و مکان آن در پنل پشتی است.

البته کارکرد هوش مصنوعی صرفاً به این مورد محدود نشده و در موارد دیگری از قبیل بهبود عملکرد دوربین هم به کار گرفته شده است.

اما نمونه‌ی ارزان‌تر Xiaomi Redmi 6A، از لحاظ ظاهری کاملاً مشابه نمونه‌ی قبلی است و صرفاً اصلاحاتی را در بخش سخت‌افزاری خود دریافت کرده است. به عنوان نمونه به جای چیپ هشت هسته‌‌ای Helio P22، در این محصول از چیپ Helio A22چهار هسته‌ای استفاده شده که البته این نمونه هم همانند نمونه‌ی قبلی با استفاده از فناوری ۱۲ نانومتری توسعه داده شده است. چیپ این محصول از همان فرکانس کاری۲GHz برخودار بوده ولی در پیکربندی ان با ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی روبرو هستیم.

در بخش پشتی هم ما با یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با فلش LED و در جلو هم با یک سنسور ۵ مگاپیکسلی طرف بوده و همانند ردمی ۶، ما شاهد استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در رابط‌کاربری MIUI 10 و دوربین محصول هستیم. با تمامی این شباهت‌ها اما سنسور اثر انگشت در ردمی ۶ ای وجود ندارد و تنها راه بازکردن بایومتریک محصول را می‌توانیم قابلیت تشخیص چهره آن بدانیم.

زمان و قیمت عرضه
پیکربندی استاندارد ۳ گیگابایت رم/۳۲ گیگابایت حافظه ردمی ۶ با قیمت ۱۲۵ دلار و پیکربندی ۴ گیگابایت رم/۶۴ گیگابایت حافظه این گوشی با قیمت ۱۵۵ دلار عرضه می‌شود. همچنین نمونه‌ی ردمی ۶ ای هم با قیمت ۹۵ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. هر دو گوشی در تاریخ ۲۵ خرداد در چین عرضه می‌شوند و همچنان زمان عرضه آن‌ها در بازارهای دیگر مشخص نشده است.