تامین شیر خام مورد نیاز صنایع لبنی بدون محدودیت
تامین شیر خام مورد نیاز صنایع لبنی بدون محدودیت

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور از تامین شیر خام مورد نیاز صنایع لبنی بدون محدودیت و افزایش تولید در این بخش خبر داد. به نقل از صدا و سیما علیرضا عزیزالهی با اشاره به تعیین نرخ ۱۵۷۰ برای شیر خام با ۳.۳ درصد چربی و ۳ درصد چربی افزود: درحالی که شیرخام ۹ درصد افزایش قیمت […]

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور از تامین شیر خام مورد نیاز صنایع لبنی بدون محدودیت و افزایش تولید در این بخش خبر داد.

به نقل از صدا و سیما علیرضا عزیزالهی با اشاره به تعیین نرخ ۱۵۷۰ برای شیر خام با ۳.۳ درصد چربی و ۳ درصد چربی افزود: درحالی که شیرخام ۹ درصد افزایش قیمت دارد صنایع لبنی از ۱۷ تا ۳۲ درصد قیمت محصولا لبنی را افزایش داده اند اما باز هم از قیمت شیرخام ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه کارخانه های لبنیات به دنبال خرید ارزان قیمت شیر خام هستند گفت: این قیمت مصوب شورای عالی اقتصاد است که درصورت ممانعت از انجام آن تعطیلی دامداری ها و کاهش حجم تولید اتفاق خواهد افتاد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور مصرف شیر خام را در کارخانه های لبنی حدود ۶.۵ میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی حجم تولید معادل ۱۰ میلیون تن است که با افزایش قیمت شیر خام و تغییر فصل و گذر از گرما بطور طبیعی تولید شیر در کشور افزایش خواهد داشت.

عزیزالهی با اشاره به اینکه تعیین قیمت شیر متعلق به سال ۹۳ است­ گفت: از سال ۹۳ تاکنون هزینه های نهاده های دامی بیش از ۱۰۰ درصد، نیروی انسانی ۱۰ تا ۲۰ درصد و قیمت انرژی نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تولید شیر خشک از سالهای گذشته با خرید روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن شیرخام از دامداران در کشور انجام شده است افزود:­سازمان تعاون روستایی هرساله مازاد شیر خام کشور را به دلیل قیمت بسیار پایین آن، ‌از دامدار خریداری و به شیر خشک تبدیل کرده و صادرمی کند که با افزایش قیمت شیر قطعا دامداران تمایلی به ارائه شیر خام با قیمت پایین به سازمان تعاون روستایی نیستند.