رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه بر صدرو بیانیه ای مشترک به توافق رسیده اند
رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه بر صدرو بیانیه ای مشترک به توافق رسیده اند

سخنگوی کرملین اعلام کرد که رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه بر صدرو بیانیه ای مشترک در خصوص سوریه به توافق رسیده اند. به نقل از «اسپوتنیک»، سخنگوی کرملین اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بر صدور بیانیه ای مشترک در خصوص سوریه به توافق رسیده اند. دو […]

سخنگوی کرملین اعلام کرد که رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه بر صدرو بیانیه ای مشترک در خصوص سوریه به توافق رسیده اند.

به نقل از «اسپوتنیک»، سخنگوی کرملین اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بر صدور بیانیه ای مشترک در خصوص سوریه به توافق رسیده اند.

دو طرف در جریان برگزاری اجلاس همکاری های آسیا- پاسیفیک در ویتنام در حالی که قدم می زدند، گفتگو کردند.

پیشتر قرار بود دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین برای بررسی تحولات بین المللی در حاشیه نشست همکاری های آسیا- پاسیفیک دیدار کنند اما کاخ سفید گزارش داده بود که به دلیل فشردگی برنامه های ترامپ این دیدار صورت نخواهد گرفت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که این توافق در حاشیه  اجلاس «اپک» (اجلاس همکاری های اقتصادی آسیا- پاسیفیک) در ویتنام صورت گرفته است.
پسکوف در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که سندی از سوی کارشناسان آمریکایی و روسی آماده شده است که مورد تأیید سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و رکس تیلرسون همتای آمریکایی اش قرار گرفته است.

پیشتر رسانه های روسی گزارش داده بودند که دیداری میان لاوروف و تیلرسون وزرای خارجه روسیه و آمریکا در ویتنام صورت گرفته اما جزئیات این دیدار منتشر نشده بود.

خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه هم گزارش داد که رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه توافق کرده اند تا کانال هایی برای گفتگو ایجاد شود تا از خطرناک شدن اوضاع خاورمیانه جلوگیری شود.
دو طرف در بیانیه مشترک خود تأکید کرده اند که به حاکمیت سوریه، استقلال و حفظ تمامیت ارضی این کشور متعهد هستند و راهکار حل بحران سوریه، نظامی نیست.

بر اساس این خبر، پوتین و ترامپ از همه طرف های درگیر در سوریه خواسته اند تا به صورت فعال در گفتگوهای صلح سوریه در ژنو مشارکت داشته باشند.