شانس تیم ملی ایران برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸
شانس تیم ملی ایران برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸

خبرگزاری رویترز در گزارشی به پیشرفت‌های اخیر تیم ملی ایران و شانس این تیم برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اشاره کرده است.  در حالی که تنها یک روز به قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باقی مانده است، خبرگزاری رویترز در گزارشی به شانس تیم ملی ایران برای صعود به مراحل بالاتر […]

خبرگزاری رویترز در گزارشی به پیشرفت‌های اخیر تیم ملی ایران و شانس این تیم برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اشاره کرده است.

 در حالی که تنها یک روز به قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باقی مانده است، خبرگزاری رویترز در گزارشی به شانس تیم ملی ایران برای صعود به مراحل بالاتر این تورنمنت اشاره کرده است.

رویترز در گزارش خود با این عنوان که کی‌روش به دنبال حضوری طولانی‌تر در جام جهانی به همراه ایران پیشرفت کرده است، می‌نویسد: ایران برای اولین بار دو دوره متوالی به جام جهانی راه پیدا کرده است و حالا سرمربی‌اش کارلوس کی‌روش و تیم او که پنجمین حضورش در جام جهانی فوتبال را تجربه خواهد کرد، با آسودگی نسبی پا به مرحله نهایی رقابت‌ها می‌گذارند.

ایران به لطف خط دفاعی مستحکمش که با قدرت هجومی بازیکن مانند سردار آزمون ترکیب شد، از گروهی که کره جنوبی در آن قرار داشت به عنوان صدرنشین، یکی از چهار تیمی بود که به طور مستقیم از آسیا صعود کرد. کی‌روش تیمش را با تجربه‌ای که از عملکرد آن در جام جهانی برزیل کسب کرد، ساخته است، تورنمنتی که در مرحله گروهی آن با وجود ارائه نمایش‌هایی امیدوار کننده برابر نیجریه و آرژانتین نتوانست صعود کند.

سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی پرتغال که ماه آوریل سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت، در ۴ سالی که از آن تورنمنت گذشته، تیمش را با تزریق مهره‌‌های جوان، شاداب کرده است که یکی از جذاب‌ترین مهره‌های این تیم که بیش از هر زمان دیگری لژیونرهای شاغل در اروپا دارد، سردار آزمون است. آزمون یکی از سه بازیکن این تیم است که در رده باشگاهی در روسیه بازی می‌کنند. سعید عزت‌اللهی و میلاد محمد دو بازیکن دیگر هستند ضمن اینکه علیرضا جهانبخش و رضا قوچان‌نژاد هم در لیگ هلند روزهای خوبی را سپری می‌کنند.

کی‌روش به دنبال برقراری یک تعادل مناسب میان انرژی مهره‌های جوان و تجربه بازیکنان قدیمی‌‌تر خود بوده است و به همین دلیل کهنه‌کارهای جام جهانی قبلی مانند اشکان دژاگه و جلال حسینی را برای رساندن تیمش به دور دوم جام جهانی حفظ کرده است. این مرد پرتغالی ابراز نگرانی‌هایی در خصوص فراهم نشدن بازی‌های تدارکاتی برای شاگردانش برابر تیم‌های قدرتمند در ماه‌های منتهی به جام جهانی داشته است اما در حالی که قابلیت‌های تدافعی ایران زیر نظر کی‌روش بهبود پیدا کرده است، قهرمان سه دوره جام ملت‌های آسیا امیدوار است که مدت حضورش در روسیه، بیشتر از ۴ دوره قبلی حضورش در جام جهانی باشد.