از ابتدا قرار بود در صورت صعود تیم‌های ایرانی در آسیا، تیم ملی از آنها بازیکن نگیرد
از ابتدا قرار بود در صورت صعود تیم‌های ایرانی در آسیا، تیم ملی از آنها بازیکن نگیرد

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از ابتدا قرار بود در صورت صعود تیم‌های ایرانی در آسیا، تیم ملی از آنها بازیکن نگیرد، به انتقادات نسبت به بازی با ازبکستان واکنش نشان داد. مهدی تاج درباره اینکه این اردو آشفته ترین اردوی تیم ملی فوتبال بوده است، گفت: برای خودم متاسفم که اطلاعات دقیقی کسب […]

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از ابتدا قرار بود در صورت صعود تیم‌های ایرانی در آسیا، تیم ملی از آنها بازیکن نگیرد، به انتقادات نسبت به بازی با ازبکستان واکنش نشان داد.

مهدی تاج درباره اینکه این اردو آشفته ترین اردوی تیم ملی فوتبال بوده است، گفت: برای خودم متاسفم که اطلاعات دقیقی کسب نمی کنید. آدم که نباید درباره هر چیزی نظر بدهد! شما در یک امری کارشناس هستید! مثلا آدم اگر بخواهد راجع به اردو، آب و هوا کارشناسی کند که نمی شود. هرکسی باید راجع به یک حوزه و حدی کارشناسی کند!

وی افزود: راجع به مسائل اردو ما دو راه داشتیم. اردوی تیم ملی بسیار عالی تشکیل شد. کی روش کار درستی کرده بود. فدراسیون وقتی دید استقلال و پرسپولیس هر دو بالا آمدند، نپذیرفت که بنویسد بدون بازیکنان تیم ملی بازی مرحله یک هشتم را برگزار کند. این سیاست را فدراسیون به درستی اتخاذ کرد چون احتمال داشت هر دو نماینده فوتبال ما حذف شوند! این نه برای فوتبال ما خوب بود و نه دو باشگاهی که میلیون ها هوادار دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به کی روش گفتیم اردوی تیم ملی را بدون بازیکنان این دو تیم برگزار کند. ایشان هم اعلام کرد وقتی فدراسیون می گوید باید این کار را انجام بدهم. کی روش کار حرفه ای کرد چون خودش حرفه ای است و می فهمد. این اردو چند روزی ادامه یافت تا لژیونرها اضافه شوند. آنها هم نباید بازی هایشان لغو می شد. فدراسیون نباید درخواست می کرد و درخواست هم نکرد.

تاج در پاسخ به این سئوال که آیا کارلوس کی روش در برنامه پیش از فصل خود پیش بینی کرده بود این اردو با حضور ملی پوشان باشگاه ها باشد یا بدون آنها؟ گفت: برنامه اول که تمام باشگاه ها تایید کردند، این بود که اگر تیم های ما در آسیا بالا آمدند، از آنها بازیکن نگیریم.

وی در خصوص اینکه اگر خلاف این تصویب شده بود کارلوس کی روش زمین و زمان را به هم می دوخت؟ تاکید کرد: آفرین. همین عزیز (خطاب به یک مجری) هم می گفت آشفته ترین کار را برای استقلال و پرسپولیس کردید!  من هیچ کجای دنیا ندیدم که دو باشگاه با میلیون ها هوادار بدون ملی پوش بازی کنند و بروند و حذف شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تغییر برنامه لیگ قهرمانان نامه زدیم. حتی کره جنوبی و ژاپن را هم با خودمان هماهنگ کردیم ولی AFCنپذیرفت.

تاج تصریح کرد: کی روش تنها درخواستش از ما که درست هم بود این بود تا کنفدراسیون آسیا این راند آخر را حذف کند چون به نفع قاره آسیا است. تمام تیم ها در آسیا در بازی های تدارکاتی خود همه شکست خورده اند ولی ما تنها کشوری بودیم که الجزایر را شکست دادیم. الجزایر و تونس هم تیم های خوبی بودند. سرمربی تیم ملی هم گفت این دو تیم بسیار خوب هستند. ما دقیقا نظر سرمربی تیم ملی را عمل و با تیم هایی بازی کردیم که به مراکش هم شباهت داشتند.

وی ادامه داد: بحث دیگر این است که می گویند ازبکستان با تیم زیر ۲۱ سال آمده است. فقط می توانم بگویم متاسفم. هیچ توضیحی نمی دهم. باید مردم بفهمند اینجا یک بنگاه اطلاع رسانی درست است و تضعیف تیم ملی درست نیست. شاید هم درست باشد و من نفهمم!

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ازبکستان تیم زیر ۲۱ سال نیست. نمی دانم از کجا آورده اند که تیم زیر ۲۱ سال است.

رئیس فدراسیون فوتبال که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، درباره انتقاد از برنامه های تیم امید و دیرمعرفی شدن کرانچار هم گفت: ما که تیم امید نداشتیم و الان تشکیل شده است. آدم خوب است اطلاعات داشته باشد. تیم امید ما اگر می خواست تشکیل بشود، وقتی انتخاب سرمربی آن مفید بود که بتوانیم اردو تشکیل بدهیم. کرانچار را دقیقا وقتی انتخاب و معرفی کردیم که بتوانیم اردو تشکیل بدهیم. دقیقا یک روز قبل از جشن پایانی لیگ دسته اول کرانچار را معرفی کردیم چون از لیگ دسته اول بازیکنان زیادی در تیم امید داریم. اگر زودتر معرفی می کردیم هم خوب بود ولی برنامه ما پیش بینی شده بود. اگر قبلش هم معرفی می شد، مجال اردو نبود.

وی با تشریح برنامه آماده سازی تیم امید تاکید کرد: اردوی بدون حرف و حدیث گذاشتند و یکسری را شناسایی کردند. یک تعداد می روند و یک تعداد در اردوی بعد معرفی می شوند. تیم امید هم بعد از آن به مشهد، کربلا و چین می رود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه سایتهای خبری اعلام کرده اند ازبکستان با بازیکنان جوان خود به ایران آمده است، گفت: فقط یک سایت زده است! آدم باید ببیند ذائقه اش چه چیزی را می پسندد! ما با تیم ملی ازبکستان قرارداد بستیم. ازبکستان بعد از عدم صعود به جام جهانی جوانگرایی کرده است و فدراسیون این کشور هم بهترین بازیکنانش را به ایران آورد؛ درست مثل ما که جوانگرایی کردیم.

تاج افزود: ازبکستان بعد از عدم صعودش، اعلام کرد این تیم ملی، تیم اصلی است. کی روش هم گفت همین تیم، تیم بهتری است چون دونده تر است و باید مراقب پای بازیکنان باشیم. ازبکستان تیمی است که به عنوان تیم ملی ازبکستان به ایران آمد نه تیم زیر ۲۱ سال. اگر بازیکن ۲۱ سال هم دارد، عنوانش تیم زیر ۲۱ سال نیست. نظر کی روش هم همین بوده با همین تیم و آدم ها بازی کنیم. نظر سرمربی تیم ملی هم برای ما مهمتر است. کی روش ایرادی به این تیم نداشت و می گوید این تیم بسیار عالی است! بازی با ترکیه و یونان هم با نظر کی روش بوده است.

وی با بیان اینکه ازبکستان همان تیمی که در مرحله مقدماتی جام جهانی با آنها بازی کردیم، نبود خاطرنشان کرد: آنها بعد از عدم صعود به جام جهانی، یکسری از بازیکنانشان را تغییر داده اند و تیم ملی اش همین بود که به ایران آمد. حالا دیگر نمی دانم ازبکستان چرا حسن و حسین را نیاورده است! این تیم ملی ازبکستان بود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا تشکیل اردوی تیم ملی با سه بازیکن دلخواه شما بود؟ گفت: ما سه دسته بازیکن داریم. یک دسته از پرسپولیس، یک دسته از استقلال، یک دسته از سایر باشگاه ها و یک دسته هم لژیونر! این چهار گروه بازیکنان تیم ملی ما را تشکیل می دهند. تیم استقلال با ذوب آهن در بازی آسیایی به هم خوردند و ۱۰۰ هزار نفر هم آمدند و تشویق کردند. یک نظری بود که رئیس فدراسیون از اختیار خودش استفاده کند و بگوید پرسپولیس بدون ملی پوشانش در آسیا بازی کند. مثل همان کاری که عربستان کرد و حذف شد. ما این کار را نکردیم. اعلام کردیم استقلال و پرسپولیس با بازیکنان خودشان در آسیا بازی کنند. زمانی هم که بازی هایشان تمام شد به اردوی تیم ملی آمدند. ما مجوز دادیم؛ این باشگاه ها مقصر نیستند.