چراغ های معابر تهران بی وقفه روشن است/صرفه جویی برق فقط در بخش خانگی
چراغ های معابر تهران بی وقفه روشن است/صرفه جویی برق فقط در بخش خانگی

در حالیکه مسئولان دائما به صرفه جویی برق در بخش خانگی تاکید دارند، چراغ های معابر منطقه ۴۰۰ دستگاه تهران دو روز است که بی وقفه روشن بوده و به گزارش های مردمی در این زمینه رسیدگی نشده است.  در حالی که تنور  مصرف بالای برق در کشور شدیدا داغ است و چاره اندیشی برای […]

در حالیکه مسئولان دائما به صرفه جویی برق در بخش خانگی تاکید دارند، چراغ های معابر منطقه ۴۰۰ دستگاه تهران دو روز است که بی وقفه روشن بوده و به گزارش های مردمی در این زمینه رسیدگی نشده است.

 در حالی که تنور  مصرف بالای برق در کشور شدیدا داغ است و چاره اندیشی برای مدیریت آن نقل محافل دولتی و کارشناسی است، گزارش های مردمی از ضعف مدیریتی در این زمینه حکایت دارد.

با گرم تر شدن هوا و بالارفتن مصرف برق به منظور استفاده از وسایل سرمایشی، تاکید بر مدیریت مصرف برق خانگی به ویژه در ساعات اوج مصرف بالا گرفته است. البته بخش دولتی، اداری و سازمان ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند تا حدی که علاوه بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه برق مصرفی، استانداری تهران آستین بالا زد و برای مدیریت مصرف، ساعت کار ادارات دولتی را از ۸ صبح به ۶ صبح منتقل کرد. به این ترتیب عمده بار مدیریتی مصرف برق در شرایطی که طی روزهای گذشته پایتخت نشینان شاهد خاموشی های گسترده ای بودند، متوجه بخش خانگی است.

روشنایی معابر از جمله بخش هایی است که اصطلاحات کلید روشن و خاموش آن بدست خود شرکتهای توزیع برق منطقه ای است و توقع می رود وقتی شرکتهای توزیع برق هر روز با هشدار به مردم، آنها را به مصرف بهینه ترغیب می کنند، خودشان هم روشنایی معابر را بصورت بهینه، مدیریت کنند.

اما گزارش های مردمی حاکی از آن است مدیریت مصرف برق در این بخش، تناسبی با شرایط پرچالش فعلی ندارد.

برخی شهروندان تهران عنوان کردند دیروز، چراغ معابر خیابان شهید عزیزی غربی منطقه چهارصد دستگاه تهران در طول روز، روشن بوده است.

یکی از شهروندان در این زمینه به خبرنگار  مهر گفت: وقتی با چراغ روشن معابر در روشنایی روز مواجه شدم، این موضوع را از طریق تلفن همراه با شماره ۱۲۱ که ویژه ثبت شکایات و مشکلات حوزه برق است، در میان گذاشتم و شماره پیگیری «۱۹۰۵۹۸۲۹۴۵» برای این مورد ثبت شد. عجیب تر انکه در انتهای پیام آمده است: متوسط زمان رسیدگی به درخواست شما سه روز می باشد.

وی ادامه داد: امروز هم متاسفانه چراغ این معبر روشن  است.

 یکی از اپراتورهای این سامانه در پاسخ به پیگیری مصرانه یکی دیگر از شهروندان برای تعجیل در رسیدگی به موضوع، به این شهروند گفته است:« شما وظیفه خود را انجام داده اید! و باید صبر کنید تا اقدام شود» .