ضعف فدراسیون فوتبال بوده که باید در کشور ثالث میزبان تیم‌های عربستانی باشیم
ضعف فدراسیون فوتبال بوده که باید در کشور ثالث میزبان تیم‌های عربستانی باشیم

بازیکن پیشین تیم ملی گفت: ضعف فدراسیون فوتبال بوده که باید در کشور ثالث میزبان تیم‌های عربستانی باشیم. مجید نامجومطلق درباره بازی روز سه شنبه هفته جاری استقلال با الهلال عربستان در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: الهلال تیم قدرتمندی است و سال گذشته قدرت این تیم را دیدیم. با حریف […]

بازیکن پیشین تیم ملی گفت: ضعف فدراسیون فوتبال بوده که باید در کشور ثالث میزبان تیم‌های عربستانی باشیم.

مجید نامجومطلق درباره بازی روز سه شنبه هفته جاری استقلال با الهلال عربستان در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: الهلال تیم قدرتمندی است و سال گذشته قدرت این تیم را دیدیم. با حریف قدرتمندی بازی داریم، اما استقلال تیم بزرگی است، ۴ بار سابقه حضور در فینال آسیا را داشته، دو بار قهرمان شده است. الهلال هم چنین شرایطی دارد. استقلال در نیمه دوم برابر الریان قطر، بازی خوبی انجام داد و این موضوع امیدوارمان کرد که نتیجه خوبی برابر الهلال کسب کنیم.

وی گفت: استقلال وضعیت نسبتا خوبی دارد و تساوی در زمین الریان هم نتیجه بدی نبود. اگرچه استقلال اگر این بازی را می‌برد با شرایط خیلی بهتری مقابل الهلال قرار می‌گرفت ولی بازیکنان این تیم قطعا انگیزه دارند تا این بازی را با برد پشت سر بگذارند.

نامجومطلق تصریح کرد: استقلال بعد از آمدن شفر از لحاظ فنی شرایط بهتری پیدا کرد ولی این تیم با مشکل بازیکن مواجه است. شما می‌بینید که تیم‌های عربی و شرق آسیا از لحاظ بازیکن و نیروی انسانی در چه سطحی قرار دارند و بازمینان خارجی که در این تیم‌ها حضور دارند تفاوت‌ها را رقم می‌زنند. استقلال هم در چند پست نیاز به بازیکن دارد تا برای آینده تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: بازی با الهلال باید در ایران برگزار می‌شد، اما باید در کشوری دیگر میزبان باشیم. فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط‌های خود با کنفدراسیون آسیا دچار ضعف است. در شرایطی که باید از سرمایه‌های خودمان یعنی حضور تماشاگران استفاده کنیم، اما به خاطر تصمیم اشتباه AFC باید در کشور دیگری میزبان باشیم و فدراسیون فوتبال هم به این خواسته تن می‌دهد. بازی در کشورهای عربی نمی‌تواند برای ما میزبانی محسوب شود، چرا که آنها عرب هستند و از تیم‌های عربی حمایت می‌کنند. کم‌کاری فدراسیون ایران بوده که مقابل بی‌عدالتی‌ها نمی‌ایستد و جایی که باید دفاع کند، کاری نمی‌کند. سال گذشته تجربه خوبی برای AFC نبود و فدراسیون می‌توانست به قیمت تهدید کنار کشیدن تیم‌های ایرانی از آسیا خواسته‌‌اش را عملی می‌کرد.

پیشکسوت استقلال با انتقاد از سیاست‌های فدراسیون فوتبال ادامه داد: تیم‌های ایرانی سرمایه آسیا هستند و ایرانی‌ها را به خاطر حضور پرشور تماشاگران‌شان تأثیرگذار می‌دانند. ما می‌توانستیم از این حربه (تهدید به کناره‌گیری) خواسته‌مان را عملی کنیم، اما این اتفاق نیفتاد. سال اول تنش زیاد بود و نتوانستیم قدرت نمایی کنیم، اما امسال باید AFC را تهدید به کناره‌گیری می‌کردیم. متأسفانه فدراسیون این ارتباط و قدرت را ندارد و خیلی زود به خواسته‌های AFC تن می‌دهد که اصلا خوب نیست.

نامجومطلق در خصوص اظهارات اخیر کارلوس کی‌روش علیه علی کریمی به تسنیم گفت: پس از برنامه نود پست حمایتی نه از کریمی، بلکه از اسطوره‌های‌مان گذاشتم. متأسفانه اجازه دادیم حرمت‌ها شکسته شده و به بزرگان فوتبال‌مان اهانت شود. شخصا کی‌روش را به عنوان مربی قبول دارم و او برای فوتبال ایران زحمات زیادی کشیده است. کی‌روش دو دوره متوالی ایران را به جام جهانی برده، اما قرار نیست به واسطه این موفقیت‌ها به بزرگان فوتبال ما توهین و طرف را بزدل خطاب کند. سالیان سال است که این اتفاق می‌افتد که کی‌روش تصمیم‌گیرنده است. ما سرمایه و پول و مزایا را به مربی می‌دهیم، اما اینطور به بزرگان فوتبال توهین می‌کند. می‌خواهیم در دنیا اولین باشیم، اما ظاهرا در رابطه با این مسئله (توهین به بزرگان فوتبال) اولین شدیم.

بازیکن پیشین تیم ملی عنوان کرد: کی‌روش خودش تصمیم می‌گیرد و فدراسیون هم نقشی ندارد. اطلاعاتی از مدت حضور کی‌روش در ایران بگیرید که او چقدر در ایران حضور داشته و چقدر بیرون از کشور بوده است. تأکید می‌کنم به لحاظ فنی کی‌روش را قبول دارم، او کاری کرده که تیم ملی به راحتی شکست نمی‌خورد و آمار خوبی دارد. هر حریفی در آسیا با ترس مقابل ما بازی می‌کند، اما این دلیل نمی‌شود که کی‌روش بخواهد خودخواهانه تصمیم بگیرد.