طراحی ۱۰۰ پروژه بزرگ در تهران برای سرمایه گذاران خارجی
طراحی ۱۰۰ پروژه بزرگ در تهران برای سرمایه گذاران خارجی

شهردار تهران گفت، بیش از ۱۰۰ پروژه بزرگ برای سرمایه گذاران خارجی در تهران طراحی شده است.  به نقل از پایگاه خبری کره هرالد، محمدعلی نجفی، شهردار تهران که برای حضور در سومین نشست شهرداران برتر در زمینه رشد فراگیر سازمان یافته به کره جنوبی سفر کرده در مصاحبه با رسانه های کره ای گفت، […]

شهرداری

شهردار تهران گفت، بیش از ۱۰۰ پروژه بزرگ برای سرمایه گذاران خارجی در تهران طراحی شده است.

 به نقل از پایگاه خبری کره هرالد، محمدعلی نجفی، شهردار تهران که برای حضور در سومین نشست شهرداران برتر در زمینه رشد فراگیر سازمان یافته به کره جنوبی سفر کرده در مصاحبه با رسانه های کره ای گفت، جهان در حال حرکت در مسیری است که شهرها و مناطق نقش بزرگتری را ایفا می کنند و جایگزین نقش آفرینی دولت ها می شوند.

وی گفت: «در دوران شهرداری من، تغییرات عمده ای رخ خواهد داد.» شهردار ۶۵ ساله تهران افزود: «از زمانی که در ماه آگوست مسئولیت شهرداری تهران را بر عهده گرفته ام، عضو کابینه هستم و در نشست های مهم دولتی شرکت می کنم… این بدنا معناست که هماهنگی سیاستگذاری نزدیکی بین دولت و شهرداری وجود دارد و هر مشکلی از طریق بحث های عقلانی حل و فصل می شود. مردم تهران انتظار تغییرات بنیادین در اداره شهر و سبک زندگی را دارند.»

تهران با جمعیتی ۱۵ میلیون نفری، از مشکلات عدیده ای همچون آلودگی هوا، نبود زیرساخت های کافی و وابستگی بیش از حد به خودروهای بنزینی رنج می برد.

نجفی افزود، نگاه کلیدی وی در مورد تهران، تقویت تبادلات و ارتباطات با شهرهای بزرگ جهان در زمینه تامین مالی، کارآفرینی، تولید و انرژی های تجدیدپذیر است تا پایتخت ایران بتواند سرمایه گذاری ها و دانش فنی لازم را برای تنوع بخشی صنعتی و گذار از اقتصاد نفتی جذب نماید.

وی تاکید کرد، بیش از ۱۰۰ پروژه بزرگ برای سرمایه گذاران خارجی در تهران طراحی شده است. وی شرکت های کره ای را تشویق کرد تا در صنایع دانش بنیان و همچنین ساخت و ساز، صنعت و خودروسازی، تولید باتری های برقی، کنترل آلودگی هوا و تبدیل زباله به انرژی و انواع کودها سرمایه گذاری کنند.

نجفی با اشاره به نیاز ایران به دانش فنی در زمینه قطعات مکانیکی، تهجیزات برق و نرم افزار گفت، به ویژه ساخت و توسعه متروی تهران دارای پتانسیل بالایی است.

شهردار تهران اظهار داشت: «در طی ۴ سال گذشته بسیاری از برنامه ها و ابتکارات مفید برای حمایت از شرکت های کوچک و متوسط اجرایی شده است… در نتیجه این اقدامات، شرکت های کوچک و متوسط داش بنیان در تهران توسعه یافته اند. شهرداری تحت مدیریت من حوزه هایی را برای جذب شرکت های دانش بنیان شناسایی کرده و در این زمینه در حال الگو برداری از موسسه فرانسوی استیشن اف است.»