طرح عجیب Huawei P11 با سه دوربین پشتی و صفحه‌نمایشی مشابه با iPhone X
طرح عجیب Huawei P11 با سه دوربین پشتی و صفحه‌نمایشی مشابه با iPhone X

کانسپت جدیدی که از Huawei P11 پرچمدار جدید هواوی و البته بر مبنای شنیده‌ها منتشر شده، بهره‌مندی این گوشی هوشمند از ترکیب سه دوربینه را نشان می‌دهد. پیش از این، ایوان بلس، لیکر سرشناس دنیا گوشی‌های هوشمند نیز چنین ترکیبی را نوید داده بود. اگرچه همچنان زمان زیادی با رونمایی از پرچمدار بعدی شرکت هواوی یعنی P11 فاصله داریم […]

کانسپت جدیدی که از Huawei P11 پرچمدار جدید هواوی و البته بر مبنای شنیده‌ها منتشر شده، بهره‌مندی این گوشی هوشمند از ترکیب سه دوربینه را نشان می‌دهد. پیش از این، ایوان بلس، لیکر سرشناس دنیا گوشی‌های هوشمند نیز چنین ترکیبی را نوید داده بود.

اگرچه همچنان زمان زیادی با رونمایی از پرچمدار بعدی شرکت هواوی یعنی P11 فاصله داریم اما این امر مانع از آن نشده تا طراحان از ارائه کانسپت‌های مختلف بر اساس شنیده‌ها و خوانده‌ها دست بکشند. در جدیدترین مورد، طرح جدیدی از هواوی پی ۱۱ منتشر شده که نمایی از آنچه در پرچمدار جدید چینی‌ها خواهیم دید را ارائه می‌دهد. بر اساس این طرح که Huawei P11 X نامیده شده، پرچمدار جدید هواوی از طراحی چشم‌نواز و جذاب بهره‌مند خواهد شد.

در کانسپت Huawei P11 X گوشه‌های گرد گوشی در کنار حاشیه‌ای مشابه با آنچه در قسمت بالای آیفون ۱۰ قرار گرفته و سنسورها را در خود جا می‌دهد به چشم می‌خورد. البته این نوار حاشیه‌ای، به مراتب باریک‌تر از ترکیبی است که در آیفون ۱۰ شاهد بوده‌ایم. جدا از این نوار حاشیه‌ای، آن‌طور که از این طرح جدید مشخص است، P11 از صفحه‌نمایشی بدون حاشیه بهره‌مند خواهد شد.

آن‌طور که از این طرح پیداست Huawei P11 X از ترکیب فلز و شیشه ساخته خواهد شد. در سمت راست گوشی چهار کلید قرار گرفته است که یکی از آن‌ها کلید پاور، دو تا از آن‌ها کلیدهای تنظیم صدا و یکی هم کلید اختصاصی شاتر دوربین است. نکته قابل توجه اینکه این روزها در کم‌تر گوشی هوشمندی دکمه اختصاصی شاتر دوربین به چشم می‌خورد.

نکته جالب توجه دیگر آن است که احتمالاً Huawei P11  در زمینه عکس‌برداری، غول جدید بازار گوشی‌های هوشمند خواهد بود. این امر با نگاهی مختصر به قسمت پشتی گوشی، مشخص خواهد بود. در پشت گوشی که بدنه‌ای آینه‌ای دارد سه سنسور دوربین در قسمت سمت چپ گوشی به طور عمودی تعبیه شده‌اند. علاوه بر این، دو فلش LEDهم در کنار فوکوس لیزری قرار گرفته‌اند تا این ترکیب، بیش از پیش کامل به نظر می‌رسد.

اگرچه استفاده از ترکیب سه سنسوره در گوشی‌های هوشمند امری نامتداول است اما احتمال اندکی وجود دارد که در محصول جدید هواوی شاهد استفاده از ترکیبی شامل سه سنسور مجزا باشیم. پیش از این ایوان بلس هم در ماه دسامبر از به‌کارگیری ترکیب سه دوربینه با سنسورهای ۴۰ مگاپیکسلی و زوم هیبریدی ۵ برابری در این محصول هواوی خبر داده بود.

آیتم‌های دیگری که در طرح پی ۱۱ به چشم می‌خورند کاملاً استاندارد و متداول هستند. به عنوان مثال می‌توان به جک ورودی هدفون و اسپیکرها در قسمت پایین و ترکیب رنگ سیاه و قرمز برای این محصول اشاره کرد.