لاریجانی قطع کمک‌رسانی آمریکا به آنروا را محکوم کرد
لاریجانی قطع کمک‌رسانی آمریکا به آنروا را محکوم کرد

رئیس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای قطع کمک رسانی آمریکا به آنروا را محکوم کرد و از کلیه مجالس عضو اتحادیه نیز خواست موضع مناسب در محکومیت این اقدام اتخاذ کنند.  متن بیانیه علی لاریجانی رئیس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی (PUIC) به شرح زیر است: «اقدام دولت آمریکا در قطع کمک رسانی […]

رئیس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای قطع کمک رسانی آمریکا به آنروا را محکوم کرد و از کلیه مجالس عضو اتحادیه نیز خواست موضع مناسب در محکومیت این اقدام اتخاذ کنند.

 متن بیانیه علی لاریجانی رئیس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی (PUIC) به شرح زیر است:

«اقدام دولت آمریکا در قطع کمک رسانی به آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطین (آنروا) نقض آشکار قطعنامه ۳۰۲ (سال ۱۳۲۸) مجمع عمومی سازمان ملل و تجاوز شرم‌آور به حقوق پناهندگان و آوارگانی است که به دلیل اشغال خانه و کاشانه و کشتار بی رحمانه آباء و اجداد خود به دست صهیونیست‌ها آواره شده‌اند و در طی هفت دهه اشغال سرزمین خود توسط صهیونیست‌ها، از حقوق بدیهی و اولیه از جمله داشتن حق مسکن، اشتغال و تحصیل محروم بوده‌اند.

دولت ترامپ در همنوایی با رژیم اشغالگر قدس و با انجام سلسله اقداماتی مغایر قطعنامه‌ها و اصول بین‌المللی و بدون توجه به افکار عمومی جامعه جهانی، بعد از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به قدس و تصویب قانون نژادپرستانه تشکیل دولت یهودی، اکنون قصد دارد با انحلال آنروا، حق بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به سرزمین مادری و وطن خود را از آنها سلب نماید.

اینجانب به عنوان رئیس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی ضمن محکوم نمودن این اقدام ناقض قوانین بین‌المللی دولت آمریکا، از کلیه مجالس عضو اتحادیه درخواست می‌کنم موضع مناسب در محکومیت این اقدام را اتخاذ کنند.

متعاقباً به نمایندگی از همه اعضا با ارسال نامه به کلیه مجامع پارلمانی – بین‌المللی و منطقه‌ای، از ایشان خواهم خواست تا مساعی خود را به این امر معطوف و با حمایت مالی از آنروا در جهت تداوم خدمت‌رسانی به آوارگان فلسطینی، این نهاد سازمان ملل را یاری نمایند.

علی لاریجانی

رئیس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی (PUIC).»