ظرفیت بنادر شمالی ایران به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است
ظرفیت بنادر شمالی ایران به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر با افزایش تردد کالاهای نفتی و غیر نفتی در دریای خزر روبه رو هستیم و ظرفیت بنادر شمالی ایران به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است. هادی حق شناس اظهار داشت: سومین نشست پنج کشور حاشیه دریای خزر به دنبال این است که به مقرراتی دست […]

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر با افزایش تردد کالاهای نفتی و غیر نفتی در دریای خزر روبه رو هستیم و ظرفیت بنادر شمالی ایران به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است.

هادی حق شناس اظهار داشت: سومین نشست پنج کشور حاشیه دریای خزر به دنبال این است که به مقرراتی دست پیدا کند که ایمنی تردد شناورها در دریای خزر را افزایش بدهد.

وی گفت: در این نشست پنج کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان حضور دارند و اجلاس فعلی که در تهران برگزار می شود به دنبال رسیدن به تفاهم مشترک در خصوص ارتقاء ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: افزایش تردد کالاهای نفتی و غیرنفتی در دریای خزر و گسترش بنادر را داریم و در حال حاضر ظرفیت ایجاد شده در بنادر دریای خزر ۱۳۰ میلیون تن است.

حق شناس افزود: تعداد ۳۰۰ فروند شناور در دریای خزر تردد دارد که بخشی از آنها با پرچم جمهوری اسلامی تردد می کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش اکتشافات نفت و استخراج نفت و همچنین افزایش حمل و نقل کالا منجر به افزایش فعالیت بنادر و افزایش تردد کشتی ها خواهد شد که باید به مقررات ایمنی دست پیدا کنیم.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با توجه به اینکه دریای خزر دریایی بسته است ۵ کشور حاشیه آن باید تصمیم بگیرند که چه مقرراتی با هم در دریای خزر داشته باشند.