عصبانیت ترامپ محصول عملکرد دلواپسان برجام است
عصبانیت ترامپ محصول عملکرد دلواپسان برجام است

ترامپ در سخنان جمعه شب ٢١مهر ماه ٩۶  خود بیان کرد که از موشک‌های ایران نگران است و با تعهدی که به اسرائیل دارد  بدنبال بهانه ایست که دست ایران را همانگونه که در علوم هسته ای خالی کردند در علوم نظامی هم ببندند لذا در مواجهه با عملکرد ترامپ موثرترین واکنش جمهوری اسلامی می‌تواند […]

ترامپ در سخنان جمعه شب ٢١مهر ماه ٩۶  خود بیان کرد که از موشک‌های ایران نگران است و با تعهدی که به اسرائیل دارد  بدنبال بهانه ایست که دست ایران را همانگونه که در علوم هسته ای خالی کردند در علوم نظامی هم ببندند لذا در مواجهه با عملکرد ترامپ موثرترین واکنش جمهوری اسلامی می‌تواند و شاید باید، رونمایی از موشک‌های بالستیک قاره پیمایی باشد که در حقیقت پاشنه آشیل سیاستهای «فشار از بیرون مهار از داخل» آمریکا بوده باشد . بخشی از سخنان ترامپ در خصوص نامحدود کردن زمان خروج ایران از محدودیت‌های برجام است ، لذا بضرس قاطع میتوان گفت برجام دستاورد بی بدیلی برای امریکا و مجموعه اتحادیه کشورهای غربی است.

آمریکا آنگونه که موافقان برجام ادعا می‌کنند، برجام را به زیان خود می‌داند ، که این ادعا کاملاً بی اساس است چرا که امریکا اصرار دارد آن را به یک سند تعهد مادام العمر برای ایران تبدیل کند. پس معلوم میشود آمریکا بدست عوامل داخلی بیش از نیمی از راه را با برجام رفته است.

اینکه  جواد ظریف و تیم امریکا و انگلیس درس خوانده اش در مقطع مذاکرات تا حدی از مادام العمر شدن تعهدات ایران ممانعت کرده اند، نه به دلیل اعتقاد ایشان به حفظ منافع ملی در کشور بوده است ، بلکه فشارهای داخلی مبنی برنارضایتی قاطبه دین مداران انقلابی در کشور از عدم اجرای منویات رهبری در مذاکرات موجب میشد تا حدی مناسبات لو رفتن وابستگی های فکری و اعتقادی رعایت شود. ومتاسفانه همین رعایت ها هم با برخی طرفهای مذاکره بصورت باز مطرح میشد.

اینکه دست چدنی داخل دستکش جان کری امروز بدون دستکش از طریق کاخ سفید رو میشود و خواسته ی مضاعف و نه هنوز نهایی خود را با زور و ارعاب و هوچی بازی دنبال میکنند، بدلیل هوشمندی تیم مذاکره در برجام نیست بلکه بدلیل محدودیتهای تیم مذاکره کننده در داخل کشور بوده است .

مخالفان همانهایی هستند که با فشار خود و پذیرش لقب دلواپسان بار ها از طرف پرزیدنت روحانی مدال توهین دریافت نموده و با این مدالها هم در لیست سیاه دولت برای محدود کردن دسترسی آنان به اطلاعات قرارگرفتند، دلیل واضح آن است که اگر مخالفان با تشکیل میتینگهای مختلف مانع و محدودیت برای امثال ظریف گردیده اند، است که امروز ترامپ را عصبانی نموده و مدعی است که چراایران هنوز نفس میکشد؟

و چرا کل اختیارات برجامی را به امریکا تفویض نکرده است! خدا شاهد است ، هر بار که سخنان ترامپ را مرور میکنم بیش از پیش متوجه عمق فاجعه  میشوم .آمریکا در شرایطی در همسایگی مااسکان گزیده است که در منطقه بیش از ۵۰ پایگاه  نظامی و تا چند ده هزار نیروی نظامی  مستقر در پایگاههای مختلف دارد. و در طول این قریب به چهل سال علیل تر از هر سال و همیشه ، درقبال حیات و گستره نفوذ و اقتدار نظامی و سربلندی بین المللی و رشد فن آوری و کسب مقامات در رشته های علمی درجهان و بسیار محور های مورد اعتنای جهانیان هیچ غلطی نتوانسته است انجام دهد و بدون کوچکترین شک و شبهه ای بعد ها هم نخواهد توانست انجام دهد.

اینکه امریکا ایران را مورد تحریم قرار دهد که به نفع ما و به زیان امریکاست.

اینکه امریکا ایران را بعنوان محور شرارت معرفی کند را که کسی باور نمیکند.

اینکه آمریکا ایران را محل یاغی گری بداند را جهانیان با کاریکاتور به تمسخر گرفته اند.

اینکه آمریکا ایران را همسو با اروپا و مخالف با خود بداند که ضعف ما نیست.

تکلیف دین مداران در فرازهای مختلف حمایت رسمی و غیر رسمی از سپاه پاسداران است تا توطئه های داخل و خارج را خنثی کنیم.

تکلیف دین مداران در فرازهای بعدی روابط دیپلماتیک اعتماد نکردن به دولت و مراقبت از رفتار پنهان برای ببار نیاوردن ننگ دیگری همانند برجام در جریان موشکی است.

تکلیف دین مداران در فراز و فرود های موضع گیری دولت در سیاست نزدیکی به اروپا مراقبت از تحمیل میانجیگری اروپا در امتیاز گرفتن بنفع آمریکاست.

امریکا با برخی و در مواقعی با همه اروپا هم دشمن است و هم مشارکت دارد.

افسار آمریکا بجز این دوره که ترامپ آن را گسیخته همیشه تا حد معامله دوسر برد بدست اروپا بوده است .

باید ششدانگ مراقبت کنیم برجام جدیدی در گیر و دار شارلاتان بازی ترامپ به ما تحمیل نکنند.

امریکا هرگز به ما حمله نظامی مستقیم نخواهد کرد . ماجرای طبس برای همیشه آنها بس است اما هوچی بازی راه می اندازند تا از آب گل آلود ماهی صید کنند و این رفتار توسط موافقین برجام توجیه تعامل خواهد یافت . تکلیف دین مداران صیانت از دستاورد های انقلاب اسلامی است که در تیر رس دشمنان دوست نما واقع است. والسلام