غیرفعال شدن سِروِر «تلگرام» موجب افزایش ۵ برابری کاربران پیام‌رسان‌های داخلی شد
غیرفعال شدن سِروِر «تلگرام» موجب افزایش ۵ برابری کاربران پیام‌رسان‌های داخلی شد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای گفت: قطع سِروِر «تلگرام» موجب افزایش ۵ برابری کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی شده است. رمضانعلی سبحانی‌فر عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی  تصمیم دولت و نظام مبنی بر جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی با پیام‌رسان‌های خارجی، گفت: با توجه به اینکه سرورهای تلگرام در داخل کشور غیر فعال شده، شاهد استقبال […]

عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای گفت: قطع سِروِر «تلگرام» موجب افزایش ۵ برابری کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی شده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی  تصمیم دولت و نظام مبنی بر جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی با پیام‌رسان‌های خارجی، گفت: با توجه به اینکه سرورهای تلگرام در داخل کشور غیر فعال شده، شاهد استقبال روزافزون مخاطبان ایرانی از پیام‌رسان‌های داخلی هستیم.

وی افزود: همزمان با غیر فعال شدن سرورهای تلگرام در داخل ایران، مخاطبان پیام‌رسان‌های داخلی به بیش از ۵ برابر افزایش یافته که با حمایت دولت و دستگاه‌های اجرایی، پیش‌بینی می‌شود این میزان طی هفته‌های آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: ظرفیت‌های لازم برای ایجاد و توسعه پیام‌رسان‌های داخلی در کشور وجود دارد، اما بعضا شاهد این هستیم که حمایت‌های خوب و متناسبی از آنها از سوی دولت و دیگر نهادها صورت نمی‌گیرد که این روند باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس از تمامی امکانات و ظرفیت‌‌ها، اعم از اصلاح قانون و یا وضع قانون جدید در جهت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کند.