فارغ از جناح بندی‌های سیاسی از کارشناسان در اداره شهر استفاده شود
فارغ از جناح بندی‌های سیاسی از کارشناسان در اداره شهر استفاده شود

وزیر کشور با تاکید بر لزوم همکاری دولت و شهرداری در حل معظلات پایتخت گفت: از ظرفیت کارشناسان فارغ از جناح بندی‌های سیاسی در اداره شهر استفاده شود.  عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر چهارشنبه در مراسم ابلاغ حکم انتصاب افشانی شهردار تهران که در محل این وزارتخانه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: شهرتهران متفاوت […]

وزیر کشور با تاکید بر لزوم همکاری دولت و شهرداری در حل معظلات پایتخت گفت: از ظرفیت کارشناسان فارغ از جناح بندی‌های سیاسی در اداره شهر استفاده شود.

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر چهارشنبه در مراسم ابلاغ حکم انتصاب افشانی شهردار تهران که در محل این وزارتخانه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: شهرتهران متفاوت از دیگر شهرهای کشور است علت آن هم نوع ساخت آن در طول سالیان گذشته است.وی با بیان اینکه شهر تهران دارای نقاط قوت ها، ضعف ها، آسیب ها و توانمندی‌هایی است که یک مدیر باید در مدیریت شهری به همه این مولفه‌ها توجه داشته باشد، افزود: شهر پدیده ای زنده و پویا است لذا همواره رشد و تعالی و بیماری‌هایی به همراه دارد بنابراین مهم است که به سازمان فضای شهر چه نگاهی داشته باشیم، اگر نگاه متعالی و فعال و پویا به شهر داشته باشیم و همه جانبه ببینیم با توجه به شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که در تهران وجود دارد نمی توانیم بدون این نگاه شهر تهران را اداره کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: شورای شهر تهران باید قدرت هماهنگی و جلب نظر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و موثرین در شکل گیری شهر تهران را داشته باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به انباشت عظیم ثروت در تهران بر وجود انواع بزهکاری ها و حاشیه نشینی ها و فقر در پایتخت تاکید کرد و گفت: از ظرفیت کارشناسان در حوزه‌های مختلف فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و … استفاده کنیم لذا باید بهترین‌ها را در تهران دور همدیگر جمع کنیم، تهران ام القرای اسلام، پنجره نظام و الگوی همه شهرهای ایران است بنابراین استفاده از ابداعات و خلاقیت ها و در کنار آن استفاده از ظرفیت کارشناسان و همدلی و همکاری در تهران لازم است و با پختگی که اعضای شورای شهر تهران دارند این کار شدنی است زیرا باید در تهران جهش بلندی داشته باشیم.

وی با تاکید بر همکاری استانداری تهران و شهرداری در پیشبرد برنامه ها در پایتخت، اظهارداشت: انشالله به کمک همدیگر بتوانیم تهران را به شرایط مطلوب برسانیم.

وزیر کشور یادآور شد: عملکرد شورای شهر در این چهارسال علم جریان اصلاح طلبی است و مردم شما را به این نیت انتخاب کردند که شهر تهران را خوب مدیریت کنید و این آزمون بزرگی برای دوستان ما در شورا خواهد بود، بنده به آقای افشانی تاکید کرده ام تجلی رای مردم به شورا و رای شورا به آقای افشانی باید تعالی شهر تهران باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به معظلات شهر تهران افزود: آلودگی هوا، ترافیک، خدمت‌رسانی، حاشیه‌نشینی و رشد بی قاعده و قواره تهران از معضلات بزرگ این شهر به شمار می‌رود که اگر همدلی و همکاری باشد که دولت هم قطعا در این زمینه کمک خواهد کرد، امیدواریم شهر قابل قبولی از نظر معیارها و شاخص ها و استانداردهای بین المللی داشته باشیم.

وی با تاکید مجدد بر اینکه باید در تهران جهش بزرگ رخ دهد، گفت: اینکه در طول سه سال آینده به اندازه ۶ سال کار شود می توان گفت این جهش اتفاق افتاده است و آن وقت کار مورد قبول خواهد بود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بنده نیز از زحمات آقای نجفی که با نیت خیر این مسئولیت را پذیرفته بودند تشکر کرده و برای ایشان آرزو سلامتی داریم.

گفتنی است در این مراسم هاشمی رئیس شورای شهر تهران، الویری عضو شورای شهر تهران، مقیمی استاندار تهران و افشانی شهردار تهران به بیان نقطه نظارت خود پیرامون مدیریت هر چه بهتر شهر تهران بیان کردند.