این هفته غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، شاهد تظاهرات و اعتراض های بسیار گسترده بود. در کرانه باختری نیز حماس و جمعیت‌های مردمی را به برگزاری تظاهرات‌هایی در رام‌الله، بیت‌لحم، الخلیل و قدس فراخوانده  و زمینه یک انقلاب ماندگار […]

این هفته غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، شاهد تظاهرات و اعتراض های بسیار گسترده بود.

در کرانه باختری نیز حماس و جمعیت‌های مردمی را به برگزاری تظاهرات‌هایی در رام‌الله، بیت‌لحم، الخلیل و قدس فراخوانده  و زمینه یک انقلاب ماندگار را در کل فلسطین تهیه دیده اند.

«ائتلاف جوانان انتفاضه» خواستار بیشترین مشارکت میدانی در سالروز یوم‌النکبه در الخلیل شده بود و نظامیان رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی خود را در کرانه باختری  صد ها برابر تشدید کرده اند.

در این شرایط خطیر جهان اسلام که صهیونیستها با تمام کیان اسلام در فلسطین بازی میکنند و حتی در یک لج بازی جاهلانه آمریکا سفارت خانه خود را به شهر قدس منتقل میکند

سازمان همکاریهای اسلامی در استانبول دعوت اردوغان را پذیرفته و گرد هم امده و بعد از دو روز نشست یک بیانیه صادر نموده اند که محتوای ان را ملاحظه کنید:

بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی در این نشست فوق العاده که با موافقت اکثر کشورهای شرکت کننده تصویب شد، کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم کرد. بیانیه مذکور خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب در مورد کشتار فلسطینیان در غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی شد. همچنین شرکت کنندگان در این کنفرانس انتقال سفارت گواتمالا در اراضی اشغالی به بیت المقدس را نیز محکوم کردند.

نشست فوق‌العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین روز جمعه گذشته در استانبول بی اثر و بی نتیجه بود. این نشست  سازمان همکاری اسلامی به درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و رئیس دوره‌ای سازمان در واکنش به شهادت ده‌ ها فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار شد.

هدف از این نشست یکسان ‌سازی مواضع در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس و توافق بر سر انجام اقدام واحد علیه اسرائیل به دنبال جنایت‌های اخیر این رژیم علیه فلسطینیان بود.

در این نشست رهبران و روسای ۱۳ کشور، معاونان رؤسا و نخست‌وزیران، وزیران خارجه، مقامات دیپلماتیک و نمایندگان بلندمرتبه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مشارکت داشتند.

از جمله شرکت‌کنندگان برجسته در این نشست روسای جمهور ایران، افغانستان و سودان، امیران قطر و کویت، پادشاه اردن، و نخست‌وزیر فلسطین بوده اند.

همچنین در این نشست رؤسای جمهور گینه بیسائو، گینه کوناکری، جمهوری قبرس شمالی و نخست‌وزیران پاکستان و قرقیزستان حضور داشتند.

همه آنچه در این نشست فورمالیته و از روی پاسخگویی به تکلیف عمل شد این بود که آمدند و نشستند و گفتند و برخاستند و هیچ تاثیر جدی فی الواقع نداشتند.

کاش میشد این نشست را با تجارب داعش ستیز تیم مستشاری ایران در سوریه و عراق آشنا میکردیم و تقاضا میکردیم بودجه ای به این جریان تخصیص داده شده و ما دلسوزانی چون قاسم سلیمانی و یاران گمنامش

را در این جریان دخیل تا زمینه برای فرار و عقب نشینی صهیونیستها و حتی آمریکا را فراهم مینمودیم.

بسی تاسف که در این نشست ها رئیس جمهوری شرکت میکنند و در چارچوب یک پروتکل دیپلماتیک رفع تکلیف میشود .

راه چاره فلسطین در نهاین ورود تیم مستشاری ایران به منطقه است. ما باید بتوانیم فلسطین را به سرسرای آزادی در قدس شریف رهنمون کنیم.

قدس شریف انگیزه سازی میطلبد و این انگیزه سازی وقتی شکل و شمای جدی می یابد که در غزه ارتش مردمی با تجهیزات کامل تشکیل شود.

و این نیست الا اینکه ما جهان اسلام را نسبت به توان مستشاری مطلع نموده و در خصوص تخصیص نیرو و توان نظامی و بودجه درگیرشان کنیم. والسلام.

حمید رضا نقاشیان