قانون تجدید اختیارات جاسوسی دیجیتال توسط ترامپ امضا شد
قانون تجدید اختیارات جاسوسی دیجیتال توسط ترامپ امضا شد

به نقل از پولتیکو، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته قانونی را امضا کرد که براساس امکان استفاده از ابزارهای پرقدرت نظارت الکترونیکی (از سوی نهادهای اطلاعاتی این کشور) برای شش سال دیگر تمدید شد. ترامپ امضای لایحه‌ای برای تجدید بخش ۷۰۲ «قانون نظارت اطلاعاتی خارجی»‌ را از طریق توئیتر اعلام کرد. وی در پیام […]

به نقل از پولتیکو، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته قانونی را امضا کرد که براساس امکان استفاده از ابزارهای پرقدرت نظارت الکترونیکی (از سوی نهادهای اطلاعاتی این کشور) برای شش سال دیگر تمدید شد.

ترامپ امضای لایحه‌ای برای تجدید بخش ۷۰۲ «قانون نظارت اطلاعاتی خارجی»‌ را از طریق توئیتر اعلام کرد.

وی در پیام توئیتری خود نوشت: «این همان قانون نظارت اطلاعات خارجی نیست که طی انتخابات به شکل نادرستی استفاده شد … من همیشه کار درست را برای کشورمان انجام خواهم داد و امنیت مردم آمریکا را اولویت اول قرار می‌دهم».

این قانون تنها برخی کنترل‌های جزئی را بر برنامه‌های کلان و بدون محدودتی اعمال می‌کند که نقل و انتقال داده‌های دیجیتال اهداف خارجی را رصد می‌کند، با این حال می‌تواند اطلاعات شخصی تعداد نامعلومی از آمریکایی‌ها را نیز پوشش دهد.

این قانون علیرغم مخالفت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهانی تصویب شد که بر این باور بودند بخش ۷۰۲ این قانون، ابزاری برای جاسوسی بدون محدودیت دولت از شهروندان آمریکایی فراهم می‌کند.