تاییدلایحه اصلاح قانون مبارزه باتامین مالی تروریسم درشورای نگهبان
تاییدلایحه اصلاح قانون مبارزه باتامین مالی تروریسم درشورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در این شورا خبر داد.  عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه ها ضمن تبریک روز خبرنگار، یاد شهدای عرصه خبر به ویژه شهید صارمی را گرامی داشت و از تلاش های خبرنگاران به ویژه […]

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در این شورا خبر داد.

 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه ها ضمن تبریک روز خبرنگار، یاد شهدای عرصه خبر به ویژه شهید صارمی را گرامی داشت و از تلاش های خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه شورای نگهبان تشکر کرد.

وی از برگزاری دوره های آموزشی در حوزه آشنایی با حقوق عمومی و اساسی برای رسانه ها در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: هر خبرگزاری تا سقف دو نفر را می تواند برای حضور در این دوره ها معرفی کند.

کدخدایی در ادامه با اشاره به بررسی آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان اظهار داشت:لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در شورای نگهبان بررسی و عدم مغایرت آن با موازین شرع و قانون اساسی اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از ایراد مجدد به طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس خبر داد و گفت: در ماده ۷ مصوبه مجلس اشکال قبلی در خصوص ساز و کار تایید اعتبارنامه نمایندگان از آن جهت که اعتبارنامه ها به تصویب مجلس نمی رسد کماکان به قوت خود باقی است، در این خصوص تصور می رود گزارش رئیس مجلس یا رئیس شعبه برای تایید اعتبارنامه ها کفایت می کند که با توجه به اینکه تصویب اعتبارنامه ها از اختیارات مجلس است، این مصوبه مغایر قانون اساسی شناخته شد.

کدخدایی افزود: همچنین مصوبه هیات وزیران در خصوص اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز به تایید شورای نگهبان رسید.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برخی مطالب مطرح شده در جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر وجود مفاسد بین برخی نمایندگان و اینکه شورای نگهبان این موارد فسادبرانگیز را بررسی خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: آنچه خلاف قانون باشد و از سوی نمایندگان صورت بگیرد در بررسی صلاحیت دوره های بعد لحاظ خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، نظر شورای نگهبان درباره فعالیت افرادی نظیر شهردار تهران چیست، اظهار داشت: شورای نگهبان هیچگاه درباره مصادیق اظهار نظر نمی‌کند. قانونی که تصویب می شود، طبیعتا مصادیق مختلفی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: اگر این مصوبه مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد، باید درباره افرادی که مصداق آن هستند، اجرا شود.