قرار ملاقات رؤسای جمهوری آمریکا و مکزیک به هم خورد
قرار ملاقات رؤسای جمهوری آمریکا و مکزیک به هم خورد

سفر رئیس جمهوری مکزیک به واشنگتن، در نتیجه به بن‌بست رسیدن مذاکره برای پرداخت هزینه ساخت دیوار مرزی، لغو شد. به نقل از رویترز، یک منبع وابسته به دولت واشنگتن ضمن تایید لغو قرار ملاقات «دونالد ترامپ» و «انریکه پنیا نیتو» رؤسای جمهوری آمریکا و مکزیک، علت آن را عدم تفاهم طرفین در جریان مکالمه […]

سفر رئیس جمهوری مکزیک به واشنگتن، در نتیجه به بن‌بست رسیدن مذاکره برای پرداخت هزینه ساخت دیوار مرزی، لغو شد.

به نقل از رویترز، یک منبع وابسته به دولت واشنگتن ضمن تایید لغو قرار ملاقات «دونالد ترامپ» و «انریکه پنیا نیتو» رؤسای جمهوری آمریکا و مکزیک، علت آن را عدم تفاهم طرفین در جریان مکالمه تلفنی عنوان کرد که موضوع اصلی آن بحث پیرامون هزینه ساخت دیوار مکزیک بوده است.

ظاهراً ترامپ طی مکالمه ۵۰ دقیقه‌ای که با پنیا نیتو داشته زیر بار این مسئله نرفته که باید در ملاء‌عام موضع طرف مقابل مبنی بر عدم مشارکت مکزیک در هزینه‌های ساخت دیوار را تائید کند و همین موضوع هم بحث آنها را به بن‌بست کشانده است.

ترامپ در شعارهای انتخاباتی خود مدعی شده بود که هزینه ساخت دیوار مرزی که بخشی از برنامه ضد مهاجرتی دولت جدید واشنگتن است را از دولت مکزیک خواهد گرفت و حالا موضع‌گیری طرف مقابل، وی را عصبانی کرده است.

 گفتنی است پیش از این مکالمه تلفنی، مقامات ۲ کشور در حال مذاکره بودند تا طی چند هفته آینده، ملاقاتی در کاخ سفید میان ترامپ و پنیا نیتو برگزار شود اما حالا انجام این مورد به زمانی نامعلوم موکول شده است.

البته فعلا طرفین از اظهارنظر درباره محتوای مکالمه طفره می‌روند و وزارت خارجه مکزیک هم می‌گوید محور این گفتگوی تلفنی تاکید بر تعهد ۲ جانبه درباره تجارت، مهاجرت و مسائل امنیتی بوده است.