قیمت اوراق قرضه بالا رفت/سهام آسیایی پس ازجلسه بانک ژاپن افت خودرا کاهش داد
قیمت اوراق قرضه بالا رفت/سهام آسیایی پس ازجلسه بانک ژاپن افت خودرا کاهش داد

پس از این‌که بانک مرکزی ژاپن در جلسه سیاست‌گذاری خود، تنها تغییرات اندکی در سیاست پولی بسیار تسهیل شده خود ایجاد کرد، سهام آسیایی از افت امروز خود کاست و قیمت اوراق قرضه بالا رفت. به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، پس از این‌که  بانک مرکزی ژاپن در جلسه سیاست‌گذاری خود، تنها تغییرات اندکی در […]

پس از این‌که بانک مرکزی ژاپن در جلسه سیاست‌گذاری خود، تنها تغییرات اندکی در سیاست پولی بسیار تسهیل شده خود ایجاد کرد، سهام آسیایی از افت امروز خود کاست و قیمت اوراق قرضه بالا رفت.

به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، پس از این‌که  بانک مرکزی ژاپن در جلسه سیاست‌گذاری خود، تنها تغییرات اندکی در سیاست پولی بسیار تسهیل شده خود ایجاد کرد، سهام آسیایی از افت امروز خود کاست و قیمت اوراق قرضه بالا رفت. در بازار ارز هم دلار که در برابر ین افت کرده بود، دوباره تقویت شد.

بانک مرکزی ژاپن به دنبال اجلاس ۲ روزه خود اعلام کرد فعلا نرخ بهره خود را خیلی پایین نگاه می‌دارد. این بانک اقداماتی را هم برای انعطاف‌پذیرتر کردن برنامه مشوق‌های مالی عظیم خود اعلام کرد که نشان می‌دهد رسیدن تورم به نرخ هدف ۲ درصدی، زمان‌بر خواهد بود.

این بیانیه موجب شد تا سرمایه‌گذاران اوراق قرضه تا حدودی آسوده‌خاطر شوند، چراکه به نظر نمی‌رسد با اصلاحات انجام شده ، تغییر شدیدی در مواضع قبلی این بانک که طرفدار سیاست پولی آزاد و تسهیل شده بود، ایجاد شود.

در واکنش به این بیانیه، سود اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ژاپن ۳ صدم درصد افت کرد و از اوج ۱.۵ ساله ۰.۱۱ درصدی خود فاصله گرفت. سود اوراق ۴۰ ساله ژاپن هم ۹ صدم درصد افت کرد. این حرکت باعث شد که نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم پایین بیاید.

در بازار ارز دلار هر چه در برابر ین افت کرده بود را جبران کرد و در نرخ ۱۱۱.۰۶ ین تثبیت شد.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان تغییر چندانی نداشت و در ۹۴.۳۱۴ واحد باقی ماند.

در بازار سهام، باقی ماندن سیاست پولی آسان ژاپن، برای بهبود ریسک‌پذیری مفید واقع شد و سهام آسیا بخشی از افت خود را که به دنبال سقوط سهام تکنولوژی در جهان، ثبت کرده بود، جبران کرد.

نیکی ژاپن که بیش از ۰.۵ درصد افت کرده بود، میزان افت خود را تا ۰.۱ درصد کاهش داد. کوسپی کره‌جنوبی هم علی‌رغم عملکرد قدرتمند سامسونگ الکترونیکس که سود آن ۵.۷ درصد جهش کرده بود، ۰.۱ درصد افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه بدون ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۳ درصد پایین آمد، درحالی که سهام استرالیایی بدون تغییر ماند.

قیمت خرید فوری طلا اندکی تقویت شد و به ۱۲۲۲ دلار در هر اونس رسید.