قیمت سهام فلزات اساسی و خودرویی‌ها در بورس تهران کاهش یافت
قیمت سهام فلزات اساسی و خودرویی‌ها در بورس تهران کاهش یافت

در معاملات بورس تهران امروز اکثریت سهم‌ها با کاهش قیمت همراه شدند ازجمله آن می‌توان به کاهش گروه فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و خودرویی‌ها اشاره کرد.  امروز نیز روند کاهش قیمت‌ها در بورس تهران ادامه یافت و شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۱۳۴۳ واحد افت کرد و از تراز ۱۱۰ هزار واحدی پایین‌تر آمد. […]

در معاملات بورس تهران امروز اکثریت سهم‌ها با کاهش قیمت همراه شدند ازجمله آن می‌توان به کاهش گروه فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و خودرویی‌ها اشاره کرد.

 امروز نیز روند کاهش قیمت‌ها در بورس تهران ادامه یافت و شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۱۳۴۳ واحد افت کرد و از تراز ۱۱۰ هزار واحدی پایین‌تر آمد. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که بعد از مدتی بورس تهران شاهد یک عرضه اولیه بود و حتی این عرضه اولیه نیز نتوانست شرایط غیر قابل پیش بینی این روزهای بورس تهران را نسبت به روز گذشته مساعدتر کند.

امروز ۳۰ میلیون سهم معادل پنج درصد از سهام شرکت پتروشیمی پارس به عنوان پانصدوبیست‌ودومین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس قرار گرفت.

حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۴۰۰۰ سهم بود. با توجه به روش عرضه ثبت سفارش قیمت کف این سهم ۲۲۸۰ تومان و قیمت سقف آن ۲۴۰۰ تومان اعلام شد.

با وجود این عرضه اولیه در گروه محصولات شیمیایی شاهد عمدتا روند کاهش قیمت‌ها بودیم و این کاهش عمدتا کمتر از یک درصد بود.

در کنار کاهش شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس، شاخص کل هم‌وزن نیز ۱۹۵ واحد افت کرد و تا رقم ۱۸ هزار و ۳۳۲ واحدی پایین آمد. شاخص آزاد شناور نیز با افت ۲۰۰۱ واحدی مواجه شد و شاخص بازار اول و دوم هر یک ۱۲۹۷ و ۱۰۹۲ واحد افت کردند.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد خوزستان چهار نمادی بودند که بیشترین تاثیر را روی نوسانات دماسنج بازار داشتند. این شرکت‌ها به ترتیب ۵۷۸، ۱۶۱ و ۸۱ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌ها داشتند.

گروه فلزات اساسی نیز امروز به جز در دو نماد با کاهش قیمت‌ها مواجه شده‌اند. در این گروه ۱۰۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای هر چند که نیمی از سهم‌ها با افت قیمت مواجه شدند اما نیم دیگر توانستند بیش از یک درصد رشد قیمت را تجربه کنند.

اما در گروه کانه‌های فلزی نیز قیمت‌های نهایی یکدست با افت مواجه شد همچنین خودرویی‌ها هم روند کاهش قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۹۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۳۰ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز ۱۱.۸۱ واحد افت کرد و تا رقم ۱۲۲۵ واحدی پایین آمد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۶۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۵۴۶ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.