قیمت سهام ۳۰ شرکت بورسی کمتر از ۱۰۰ تومان شد
قیمت سهام ۳۰ شرکت بورسی کمتر از ۱۰۰ تومان شد

بررسی آخرین وضعیت قیمت پایانی هر سهم در بورس تهران نشان می‌دهد قیمت سهام ۳۰ شرکت کمتر از ۱۰۰۰ ریال دادوستد می‌شود. نگاهی به معاملات ماه نخست تابستان امسال نشان می‌دهد ارزش بازار ناشران بورس تهران در این مدت به بیش از ۴۲۵ هزار میلیارد تومان بالغ شد. همچنین آخرین وضعیت ارزش بازار ناشران بورسی […]

بررسی آخرین وضعیت قیمت پایانی هر سهم در بورس تهران نشان می‌دهد قیمت سهام ۳۰ شرکت کمتر از ۱۰۰۰ ریال دادوستد می‌شود.

نگاهی به معاملات ماه نخست تابستان امسال نشان می‌دهد ارزش بازار ناشران بورس تهران در این مدت به بیش از ۴۲۵ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

همچنین آخرین وضعیت ارزش بازار ناشران بورسی حکایت از این دارد که از میان ۳۲۶ شرکت در بورس تهران فعالیت دارند که بر این اساس رتبه اول تا سوم از نظر ارزش بازار به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۱۳۸۰۰ میلیارد ریال، فولاد مبارکه اصفهان با ۲۸۴۲۵۰ میلیارد ریال  و پتروشیمی پارس با ۱۸۰۰۴۲ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

افزون بر این شرکت‌های سنگ آهن گل گهر، ملی صنایع مس ایران، ارتباطات سیار ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مخابرات ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان پتروشیمی جم به ترتیب با ۱۱۶۰۴۸۸ میلیارد ریال، ۱۵۷۵۰۰میلیارد ریال، ۱۳۹۲۳۸ میلیارد ریال، ۱۲۲۴۱۳ میلیارد ریال، ۱۱۲۴۴۰ میلیارد ریال، ۱۰۵۰۵۷ میلیارد ریال و ۱۰۳۸۲۴میلیارد ریال رتبه‌های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

از سویی دیگر شرکت‌های گرانیت بهسرام، صنایع جوشکاب یزد، درخشان تهران، پارس سرام، نوش مازندران، ماشین‌سازی نیرو محرکه، صنایع شیمیایی سینا، پیاذر، داروسازی داملران رازک و لعابیران به ترتیب در انتهای این جدول قرار دارند.

همچنین آخرین وضعیت P/E ناشران بورسی نشان می‌دهد از میان شرکت‌هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می شوند، ۶۴ شرکت دارای P/E  بیش از ۲۰ مرتبه، ۵۵ شرکت دارای P/E بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۱۷۲ شرکت دارایP/E   کوچک‌تر از ۱۰ می‌باشند و ۳۵ شرکت هم با پیش بینی زیان، P/E منفی دارند.

علاوه بر این آخرین وضعیت قیمت پایانی هر سهم نیز حکایت از این دارد که قیمت به ازای هر سهم برای ۲۶ شرکت بیش از ۱۰۰۰۰ ریال، قیمت هر سهم ۱۲۶ شرکت نیز بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ریال، ۱۴۴ شرکت با قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ریال در تابلوی بورس مشاهده می شود و قیمت سهم ۳۰ شرکت نیز کمتر از ۱۰۰۰ ریال دادوستد می‌شود.