قیمت نفت اوج گرفت/حمایت اوپک از حفظ کاهش تولید
قیمت نفت اوج گرفت/حمایت اوپک از حفظ کاهش تولید

روز جمعه پس از این که وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرد اوپک و متحدان آن نیازمند حفظ کاهش تولید هماهنگ خود در ۲۰۱۹ هستند، قیمت‌های نفت اوج گرفت. در ساعت ۲:۰۵ بامداد شنبه به وقت تهران، قیمت نفت خام برنت با ۲.۲ درصد، یا ۱.۵۴ دلار جهش به هر بشکه ۷۰.۴۵ دلار رسید. این […]

روز جمعه پس از این که وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرد اوپک و متحدان آن نیازمند حفظ کاهش تولید هماهنگ خود در ۲۰۱۹ هستند، قیمت‌های نفت اوج گرفت.

در ساعت ۲:۰۵ بامداد شنبه به وقت تهران، قیمت نفت خام برنت با ۲.۲ درصد، یا ۱.۵۴ دلار جهش به هر بشکه ۷۰.۴۵ دلار رسید. این هفته برنت با ثبت بهترین سود هفتگی خود از ماه جولای تا کنون۶.۴ درصد رشد کرده است.

نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، هم بزرگترین سود هفتگی خود ار جولای تا کنون را ثبت کرد و ۵.۵ درصد رشد کرد. دابلیوتی‌آی امروز با ۲.۵ درصد یا ۱.۵۸ دلار جهش به هر بشکه ۶۵.۸۸ دلار رسید.

مت اسمیت، مدیر تحقیقات کالا در کلیپر دیتا در کنتاکی می‌گوید: این هفته خبرهای زیادی قیمت‌ها را تقویت کردند؛ گزارش میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا…. یا اخبار تعرفه ها یا افزایش تنش‌ها بین ایران و سعودی‌ها.

اسمیت گفت: تصمیم رییس‌جمهور ترامپ برای جایگزینی مشاور امنیت ملی آمریکا، مکمستر، با جان بولتن که موضعی خصمانه‌تر در قبال ایران دارد، هم باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، به رویترز گفت که محدودیت تولیدی که در سال ۲۰۱۷ پایه‌گذاری شده است، لازم است تا در ۲۰۱۹ هم ادامه پیدا کند تا میزان ذخایر انبارهای نفت حهانی کاهش یابد.