قیمت واردات آمریکا با شدیدترین افت در دوسال اخیر روبرو شد
قیمت واردات آمریکا با شدیدترین افت در دوسال اخیر روبرو شد

قیمت اقلام وارداتی امریکا در ماه ژوئن بدلیل افت قیمت محصولات سوختی و قدرت گرفتن دلار و فشار آن بر قیمت دیگر کالاها، با شدیدترین افت در بیش از ۲ سال اخیر روبرو شد.  به نقل از رویترز، قیمت اقلام وارداتی امریکا در ماه ژوئن بدلیل افت قیمت محصولات سوختی و قدرت گرفتن دلار و […]

قیمت اقلام وارداتی امریکا در ماه ژوئن بدلیل افت قیمت محصولات سوختی و قدرت گرفتن دلار و فشار آن بر قیمت دیگر کالاها، با شدیدترین افت در بیش از ۲ سال اخیر روبرو شد.

 به نقل از رویترز، قیمت اقلام وارداتی امریکا در ماه ژوئن بدلیل افت قیمت محصولات سوختی و قدرت گرفتن دلار و فشار آن بر قیمت دیگر کالاها، با شدیدترین افت در بیش از ۲ سال اخیر روبرو شد.

اداره کار آمریکا اعلام کرد قیمت واردات آمریکا در ماه ژوئن ۰.۴ درصد افت کرده است که بزرگترین کاهش آن از فوریه ۲۰۱۶ تا کنون است. این درحالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی کرده بودند قیمت واردات در این ماه ۰.۱ درصد رشد کند.

کارشناسان معتقدند این افت قیمت‌ها موقتی خواهد بود و با توجه به تعرفه‌هایی که آمریکا بر واردات کالاهای مختلف وضع کرده است، از ماه بعد شاهد بالا رفتن قیمت واردات خواهیم بود.

در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن قیمت‌های واردات، به طور متوسط ۴.۳ درصد افزایش یافتند. این به دنبال آن انجام شد که در ماه می، قیمت‌ها ۴.۵ درصد بالا رفت.

قیمت واردات مواد غذایی، پس از افزایش ۰.۴ درصدی در ماه می، در ماه گذشته ۲.۶ درصد افت کرد که بزرگترین افت آن از فوریه ۲۰۱۲ تا کنون بود.

قیمت سوخت وارداتی به آمریکا که در ماه می ۷.۸ درصد رشد کرده بود، در ماه ژوئن۰.۸ درصد افت کرد. افت قیمت در ماه جون، منعکس‌کنندده معکوس شدن روند قیمت نفت و کاهش آنها، در این ماه است.

بدون در نظر گرفتن سوخت، قیمت‌های واردات ۰.۳ درصد در ماه ژوئنافت کردند که این بزرگترین افت آنها در ۲ سال اخیر است. قیمت واردات بدون سوخت در ماه می ۰.۱ درصد رشد کرده بود.

در ۱۲ ماه منتهی به ماه ژوئن ، قیمت واردات غیر سوختی آمریکا ۱.۴ درصد رشد کرده بود.

قیمت‌های واردات بدون سوخت، احتمالا به علت رشد ۱.۶ درصدی قیمت دلار در برابر ارزهای شرکای تجاری اصلی آمریکا، در ماه جون، تحت فشار قرار گرفته بودند. امسال قیمت دلار تا به این جا، ۳.۸ درصد از لحاظ تجاری رشد کرده است که این فرضیه اقتصادی را که حتی با رقابتی‌تر شدن بازار کار، نرخ تورم به تدریج درحال افزایش است، تقویت می‌کند.

اداره کار آمریکا گزارش داد که در ماه ژوئن قیمت صادرات ۰.۳ درصد رشد کرده است. قبلا در ماه می هم قیمت صادرات ۰.۶ درصد بالا رفته بود. قیمت محصولات کشاورزی آمریکا، با سقوط ۲.۶ درصدی قیمت دانه سویا، به علت مناقشات تجاری با چین، در ماه ژوئن پایین کشیده شد و ۱.۰ درصد افت کرد. قیمت صادرات ذرت آمریکا هم ۳.۱ درصد شکست.