مؤسسات مد و لباس با رویکرد دانش‌بنیان در مسیر مدسازی قرار گیرند
مؤسسات مد و لباس با رویکرد دانش‌بنیان در مسیر مدسازی قرار گیرند

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در نخستین گردهمایی مؤسسات مد و لباس کشور بر لزوم قرارگیری مؤسسات مد و لباس با رویکرد دانش‌بنیان در مسیر مدسازی تأکید کرد. به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، نخستین گردهمایی مؤسسات مد و لباس کشور با حضور حمید قبادی، ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه […]

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در نخستین گردهمایی مؤسسات مد و لباس کشور بر لزوم قرارگیری مؤسسات مد و لباس با رویکرد دانش‌بنیان در مسیر مدسازی تأکید کرد.

به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، نخستین گردهمایی مؤسسات مد و لباس کشور با حضور حمید قبادی، ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران، جانشین رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی، نماینده معاون اقتصادی رئیس جمهور و جمعی از مدیران انجمن‌ها و مؤسسات مد و لباس کشور برگزار شد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این گردهمایی با تأکید بر لزوم هویت بخشی در راستای فعالیت‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در سایه ایجاد مؤسسات، انجمن‌ها و تشکل های مد و لباس اظهار داشت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر موفق شده‌ایم تا در کنار یکدیگر، افکار و خلاقیت های متعدد را در در قالب مؤسسات مدساز ارائه کنیم و در این راستا مؤسسات عفاف و حجاب بسیار تأثیرگذار عمل کرده و سهم خود را ایفا کرده اند.

قبادی با تأکید بر رویکر دانش بنیان و لزوم در اختیار داشتن دانش جهانی و سراسری با محتوای بومی بیان کرد: مؤسسات و مراکز فعال، به هیچ عنوان نگاه غیربومی را دنبال نکنند و در قالب رویکرد بین المللی به مدسازی اسلامی ایرانی توجه داشته باشند.

او با تقدیر از همراهی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی گفت: موضوع دریافت مجوز طراحان در اتحادیه صنفی با معرفی هیئت عالی نظارت در وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین دریافت پروانه کسب در عرصه مد و لباس از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با همراهی سایر دوستان به اتفاقت خوبی در این زمینه نائل آمده ایم.

قبادی افزود:  نگاه دانش بینان، رویکرد مدسازی و اشراف به جامعه شناسی مزون داری در روند فعالیت مؤسسات مد و لباس از ضروریات است و این بخش ها باید با اشراف به موضوع بازار و بحث مارکتینگ برای کسب جایگاه حرفه ای در مسیر مدسازی قرارگیرند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه سرعت ما در امر مدسازی کافی نیست تصریح کرد: لازم است در چنین جلساتی، یکدیگر را نقد کرده و در سایه پیشنهادات اثر بخش به نتایج مطلوبی دست یابیم. به هر روی وقتی انجمنی تشکیل می شود باید در احراز شرایط انتخاب افراد دقت شود، عملکرد مشاهده شود و در نهایت با نقد و پیشنهاد به ثمربخشی انجمن ها امیدوار بود.

مؤسسات مد و لباس به شبکه تولید توزیع متصل می‌شوند

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران از دیگر سخنرانان نخستین گردهمایی مؤسسات مد و لباس کشور بود و با تأکید بر اینکه مؤسسات دانش بنیان به طور قطع حلقه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند بیان کرد: پیشتازی اقتصاد دانش بنیان به منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور از ضروریات است و دانش بنیان نمودن شیوه تولید و محصولات صنعتی به ویژه هنر صنعت مد و لباس در بازارهای جهانی نیز در دستور کار همه مدیران و مسئئولان اجرایی قرار گرفته است.

شیرازی ادامه داد: اتحادیه پوشاک تهران، ضمن تعامل با مؤسسات از طریق انجمن مؤسسات مد و لباس کشور در کارگروه مربوطه، خواهان اهمیت بخشیدن به این موضوع است و اعطای پروانه کسب به مؤسسات مد و لباس دارای مجوز برای اتصال به صنعت نیز بر این امر صحه می گذارد.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران با تأکید بر اینکه ایجاد ارتباط بین مؤسسات و طراحان در بسترهای فروش خدمات و توزیع از ضروریات است اذعان داشت: راه اندازی بخش طراحی با استفاده از ظرفیت های موجود در مرکز اتحادیه از مهمترین برنامه های اتحادیه بوده و معرفی مؤسسات مد و لباس به شبکه تولید توزیع را در دستور کار قرار داده ایم.

او در خاتمه گفت: مد سازی برای مقابله با لباس های وارداتی که عمدتاً قاچاق است و بر فرهنگ و صنعت ما لطمه زده است از مهمترین اولویت های کاری انجمن ها و مؤسسات مد و لباس کشور به شمار می رود.

 بستر تعامل بین مؤسسات مدولباس و مسئولین ارشد اماکن ناجا شکل گرفته است

مهدی محمودی، رئیس انجمن مؤسسات مد و لباس کشور نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه افزایش درآمدها و راه های کسب درآمد در این مسیر برای دستبیابی به توسعه اقتصادی عرصه مد و لباس از اهمیت ویژه ای برخوردا بوده بیان کرد: بستر تعامل بین مؤسسات مدولباس و مسئولین ارشد اماکن ناجا شکل گرفته است و روند مجوزهایی که در این زمینه صادر شده گواه این موضوع است که نگه ویژه ای به موضوع توسعه کسب و کار در عرصه مد و لباس وجود دارد.

او افزود: خوشبختانه مؤسسات و خانه های مد بسیاری در سال های اخیر مجوز فعالیت گرفته، ساختار حقوقی پیدا کرده اند و در سایه قانون به فعالیت مشغولند.

محمودی با اشاره به اینکه اتفاق ساختارمند شدن فعالیت مؤسسات مد و لباس اتفاق بسیار فرخنده ای است اظهار داشت: خواسته مؤسسات باید از مسئولین تسهیل گری باشد؛ در این میان نگرشی وجود دارد که باید نگاه حمایتی وجود داشته باشد اما واقعیت آن است که کسب درآمد در چرخه مد ولباس در بحث بازار و نه در مورد قانونمندی وقتی به دولت گره بخورد نیمی از اعتبار خود را از دست داده است.

رئیس انجمن مؤسسات مد و لباس کشور همچنین بر یادگیری بازاریابی و تکنیک های کسب درآمد تأکید کرد و گفت: طی دوسال گذشته ساختار قانونمندی در انجمن مؤسسات شکل گرفته و در شرایطی که ما با یک بازار ۸۰ میلیونی مواجه هستیم در واقعیت وقتی اتفاق خوب می افتد که ما در کنار یکدیگر بوده و بر موضوعات مرتبط با بازاریابی و مارکتینگ هم مسلط باشیم.