قابلیت جدید اپل: غیرفعال سازی کامل محدودیت‌های سرعت در گوشی‌های آیفون
قابلیت جدید اپل: غیرفعال سازی کامل محدودیت‌های سرعت در گوشی‌های آیفون

اپل ساعتی پیش اعلام کرد که نسخه جدید از سیستم عامل iOS که قرار است در آینده نزدیک عرضه شود دارای قابلیت جدیدی است که به کاربران گوشی‌های آیفون امکان آن را می‌دهد تا محدودیت‌های موجود برای کاهش عملکرد در محصولات قدیمی را غیرفعال کنند. چندی پیش اپل در خبری جنجالی اعلام کرد برای جلوگیری از خاموش […]

اپل ساعتی پیش اعلام کرد که نسخه جدید از سیستم عامل iOS که قرار است در آینده نزدیک عرضه شود دارای قابلیت جدیدی است که به کاربران گوشی‌های آیفون امکان آن را می‌دهد تا محدودیت‌های موجود برای کاهش عملکرد در محصولات قدیمی را غیرفعال کنند.

چندی پیش اپل در خبری جنجالی اعلام کرد برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی دستگاه‌های آیفون، به دلیل ضعیف شدن باتری آن‌ها، عملکرد کلی این محصولات را با انتشار به‌روز رسانی‌های مختلف کاهش می‌دهد. پس از انتقادات فراوان از این محدودیت عملکرد، به نظر می‌رسد اپل تصمیم گرفته است در نسخه بعدی از سیستم عامل iOS امکان انتخاب بین صورت گرفتن این محدودیت‌ها و یا رفع کامل آن‌ها را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اپل، این قابلیت قرار است در سیستم عامل iOS 11.3که در بهار سال آینده منتشر می‌شود در دسترس عموم کاربران گوشی‌های آیفون قرار بگیرد. امروز نسخه آزمایشی و بتا از این سیستم عامل منتشر شد اما این قابلیت هنوز در آن گنجانده نشده است. نسخه کنونی از سیستم عامل iOS قابلیت آن را دارد که به کاربران اعمال یا عدم اعمال این محدودیت‌ها را اعلام کند. اما در نسخه بعدی قرار است قابلیت غیرفعال سازی این محدودیت‌ها نیز در دسترس باشد. گفته می‌شود این سیستم عامل قابلیت آن را دارد که میزان سلامت باتری در گوشی‌های آیفون ۶ به بالا را هم اعلام کند.

اپل در اطلاعیه پیشین خود اعلام کرده بود که گوشی‌های آیفون ۶، ۶ اس، SE و ۷ به‌روز رسانی‌های کاهش عملکرد را دریافت کرده‌اند و سرعت این دستگاه‌ها ممکن است با توجه به میزان سلامت باتری دچار محدودیت‌هایی شده باشد. این کمپانی همچنین اعلام کرده بود که برای اولین بار این محدودیت‌ها را در سال ۲۰۱۶ بر روی تعدادی از گوشی‌‌های آیفون پیاده سازی کرده است. اپل پیش از این به منظور عذرخواهی از کاربران اعلام کرده بود که هزینه تعویض باتری برای بسیاری از محصولات خود را به ۲۹ دلار کاهش داده است.

از میان دیگر قابلیت‌های سیستم عامل iOS 11.3 می‌توان به چهار شخصیت Animojiجدید، افزایش قابلیت‌های ARKit و امکان نمایش ویدیو موزیک‌ها در برنامه Apple Music اشاره کرد.