مدعیان غربی حفظ حقوق بشر، از آشوبگران خیابانی حمایت می‌کنند
مدعیان غربی حفظ حقوق بشر، از آشوبگران خیابانی حمایت می‌کنند

رئیس قوه قضاییه با انتقاد از رفتار مدعیان حقوق بشر در غرب گفت: آنها وقتی به ایران می‌رسند، از آشوبگران خیابانی حمایت می‌کنند.  آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش حقوق بشر و کرامت انسانی و اعطای چهارمین جایزه حقوق بشر اسلامی که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه مساله حقوق بشر برای نظام […]

رئیس قوه قضاییه با انتقاد از رفتار مدعیان حقوق بشر در غرب گفت: آنها وقتی به ایران می‌رسند، از آشوبگران خیابانی حمایت می‌کنند.

 آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش حقوق بشر و کرامت انسانی و اعطای چهارمین جایزه حقوق بشر اسلامی که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه مساله حقوق بشر برای نظام جمهوری اسلامی یک مساله مهم است گفت: دلیل این اهمیت نگاه ویژه اسلام به تکریم حقوق انسانی است و  در سنت پیامبر و ائمه، حقوق انسانها به عنوان مساله مهم مطرح شده است.

وی افزود: تکریم انسان از اصول اساسی قرآن است و این در کنار مطالب دیگر از حیث محتوا همین منظور را دارد و به عنوان مثال آیه «و نفحت فیه من روحی» از دلایلی است که بر کرامت انسانی تاکید می کند.

وی با اشاره به اینکه اصل نظام جمهوری اسلامی براساس اسلام است، گفت: در جای جای قانون اساسی به خصوص در فصل سوم حقوق ملت در جوانب مختلف تصریح شده است.  در اصل دوم قانون اساسی اصول مبنایی توصیف شده که یکی از انها کرامت انسانی است.

وی افزود: انسان مومن ممکن است هر کاری کند اما طبق روایت حق ندارد اضلال نفس کند.

وی با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در دنیا گفت: اکنون جنایات جنگی در یمن در حال رخ دادن است، امروز در بحرین بیماران و کودکان و زنان مورد هجمه عظیم قرار می‌گیرند و اخیرا هم بیمارستانی در الحدیده مورد حمله قرار گرفت و بیش از ۲۰۰ نفر کشته شدند اما اینجاست که می بینیم دهان مدعیان حفظ حقوق بشر بسته است اما وقتی به ایران می رسند از اشوبگران خیابانی  و کسانی که مغازه ها را به اتش می کشند حمایت می کنند.

وی افزود: آمریکایی ها کارهایی در افغانستان و فلسطین انجام دادند تا امروز قراردادهای ۲۵ ساله نفتی امضا کنند. همچنین  خلق داعش نمونه بزرگ نقض حقوق بشر توسط آمریکا در دنیای معاصر است. حتی ترامپ در سخنرانی های انتخاباتی خود در رابطه با خلق داعش انتقاداتی را به اوباما و کلینتون مطرح کرد اما همین افراد ایران را محکوم به نقض حقوق بشر می کنند.

وی افزود: امریکا به دنبال این بود که چهره ایران و کشورهای اسلامی را مخدوش کند اما ایران به کمک برادران خود در عراق و سوریه توانست تا حدودی ریشه های این غده سرطانی را از بین ببرد.

وی به نقطه چالش ایران و غرب اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از کسانی که حقوق بشر اسلامی را مورد حمله قرار می دهند ادعا می کنند که این حقوق ایدلوژیک است و ما مخالف این ایدیولوژی هستیم. در چارچوب اسلام و فضای عرفانی، حقوق بشری تصویر می شود و ما تصویری اگر از انسان نداشته باشیم نمی توانیم حقوق بشر را ترسیم کنیم.

به گزارش مهر در این همایش جمعی از سفرای کشورهای خارجی حضور دارند.