مذاکرات سازمان اطلاعات ترکیه با تروریستها در سوریه
مذاکرات سازمان اطلاعات ترکیه با تروریستها در سوریه

یک مرکز وابسته به مخالفان سوری از مذاکرات سازمان اطلاعات ترکیه با گروه‌های تروریستی در سوریه برای انحلال این گروه‌ها خبر داد. این مسأله بیانگر میزان نفوذ ترکیه در میان تروریستهای سوریه است. مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر» وابسته به مخالفان سوری که مقر آن در انگلیس است به نقل از منابع آگاه اعلام […]

یک مرکز وابسته به مخالفان سوری از مذاکرات سازمان اطلاعات ترکیه با گروه‌های تروریستی در سوریه برای انحلال این گروه‌ها خبر داد. این مسأله بیانگر میزان نفوذ ترکیه در میان تروریستهای سوریه است.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر» وابسته به مخالفان سوری که مقر آن در انگلیس است به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مذاکراتی میان سازمان اطلاعات ترکیه و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی در استان ادلب در خصوص انحلال این گروه ها در جریان است.

هنوز اطلاعات مشخصی در خصوص توافق دو طرف در این خصوص منتشر نشده اما بر اساس گزارشهای خبری، گروه های تروریستی دچار یأس و ناامیدی در میان عناصر و سرکردگان شده اند.

مرکز مذکور تاکید کرد که طرفهای منطقه ای و بین المللی از ترکیه خواسته اند تا از نفوذ خود در میان گروه های تروریستی استفاده کرده و از جبهه النصره که کنترل اکثریت مناطق ادلب را به دست دارد بخواهد تا خود را منحل کند.

طرف ترکیه ای به تروریستها نسبت به عواقب و پیامدهای مخالفت با انحلال این گروه های تروریستی هشدار داده و اعلام کرده است که تروریستها مسئول عملیات نظامی نیروهای ارتش سوریه در این منطقه خواهند بود.