مردم ۱۰ درصد صرفه جویی کنند قطعی برق نخواهیم داشت
مردم ۱۰ درصد صرفه جویی کنند قطعی برق نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: اگر مردم فقط ۱۰ درصد درمصرف برق صرفه جویی کنند نگرانی برای تأمین برق تابستان امسال نداریم. داوود فرخزاد در برنامه خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: مردم مصرف متعادلی دارند و در این بخش خوب عمل می شود اما فقط بخش کوچکی پرمصرف هستند. از مردم می خواهیم […]

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: اگر مردم فقط ۱۰ درصد درمصرف برق صرفه جویی کنند نگرانی برای تأمین برق تابستان امسال نداریم.

داوود فرخزاد در برنامه خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: مردم مصرف متعادلی دارند و در این بخش خوب عمل می شود اما فقط بخش کوچکی پرمصرف هستند. از مردم می خواهیم دستگاه های برودتی خود را بین ۲۳ تا ۲۶ درجه که دمای مطبوع است تنظیم و در آخر شب ها لامپ هایی که مورد نیاز نیست خاموش کنند.

وی ادامه داد: ساعات اوج مصرف در روز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و شب ها حدود ساعت ۲۱ است که در سال گذشته اوج مصرف روز به ۵۵ هزار مگاوات رسید. اکنون در پیک مصرف شب ها ۴۸ هزار و ۲۰۰ مگاوات و در روز ۴۹ هزار مگاوات برق استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: از صنایع خواستیم که زمان استفاده از برق را به ساعات کم مصرف تغییر دهند و دستگاه ها و مراکز دولتی نیز پس از خروج کارکنان، همه دستگاه های برودتی خود را خاموش و بر این کار نظارت کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه امسال حدود دو هزار مگاوات به شبکه برق کشور اضافه کردیم گفت: در بخش آبی چهار هزار مگاوات کمبود داشتیم که با بارندگی های اخیر هزار مگاوات آن جبران شده است. نیروگاه های حرارتی کشور نیز با ظرفیت کامل در مدار قرار دارند و برنامه تعمیرات آنها کامل انجام شده است.