مرهمی بر درد با درمان «طلاق»
مرهمی بر درد با درمان «طلاق»

به گزارش گروه اجتماعی صبح اقتصاد؛ حمید محجوب فعال اجتماعی در یادداشتی با رویکرد داشتن عمق شخصیتی در افراد آورده است: از نکات مهمی که جوان ها باید برای ازدواج بدانند اما همین نکته مهم را کمتر کسی در جامعه ما به آنها می گوید، این است که باید بدانند غیر از ملاک هایی که […]

به گزارش گروه اجتماعی صبح اقتصاد؛ حمید محجوب فعال اجتماعی در یادداشتی با رویکرد داشتن عمق شخصیتی در افراد آورده است: از نکات مهمی که جوان ها باید برای ازدواج بدانند اما همین نکته مهم را کمتر کسی در جامعه ما به آنها می گوید، این است که باید بدانند غیر از ملاک هایی که علی الوصول برای ازدواج یا ادامه مطلوب تر یک زندگی در نظر است؛ باید به «عمق شخصیتی» طرف مقابل نیز توجه داشت.
ما و کسی که می خواهیم با او ازدواج کنیم یا کرده ایم، اگر عمق شخصیتی نداشته باشیم و نداشته باشد، ۲ اتفاق مهم رخ می دهد. اول اینکه معنای لحظات شادی و غصه و همراهی و محبت و هیجان و…درک نمی شود و دوم اینکه در یک شخصیت کم عمق و بی جهان نمی توان غواصی کرد و با زیبایی ها بیشتر آشنا شد.
به عبارت سلیس تر، باید بتوان غیر از مسائل روزمره و علائق نرینگی و مادینگی، راجع به چیزهای دیگری هم باطرف مقابل صحبت کرد و دیالوگ های جذاب و دلنشینی را داشت.
توانستنی که البته باید زمینه اش را در خودمان ایجاد و در طرف مقابل رصد کنیم. اگر این بود و این شد؛ آن وقت است که می توان به ازدواج خوب و کاهش طلاق در جامعه امیدوار بود.
باید به خواسته های دلمان اهمیت بدهیم تا بتوانیم نیازهای طرف مقابلمان را تامین کنیم. البته خواسته های که معقولانه و براساس تامل و تفکر است.متاسفانه عمده رفتارهای اشتباه ما در زندگی عدم شناخت ها است. شناخت های درونی و برونی که بدانیم در این لحظه باید چه کنیم و چگونه بروز دهیم!
فکر می کنم این نکته واضح است که در تمام ملاک های زندگی برتر و مثلاً ازدواج؛ از رابطه جنسی گرفته تا اخلاق و هیجان حلال و جهان درون، اول کسی که باید به این صفات خوب متخلق شود خود «ما» هستیم و بعد دیگری.
کسی که خودش را بشناسد با خود هیچ گونه تعارفی نمی کند و همچنین با درست انتخاب کردن،شناختن جایگاه خود، توانایی های جسمی و روحی خود در زندگی شخصی و مشترک به موفقیت می رسد.