مرکل: آینده آلمان با آینده اتحادیه اروپا پیوند خورده است
مرکل: آینده آلمان با آینده اتحادیه اروپا پیوند خورده است

صدراعظم المان گفت آینده این کشور با آینده و موجودیت اتحادیه اروپا گره خورده است. به نقل از روزنامه بیلد آلمان، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در پیامی تلویزیونی سال نو میلادی را به شهروندان این کشور تبریک گفت. وی با اشاره به اختلافات موجود در بین گروه ها و مقامات سیاسی آلمان در خصوص تشکیل […]

صدراعظم المان گفت آینده این کشور با آینده و موجودیت اتحادیه اروپا گره خورده است.

به نقل از روزنامه بیلد آلمان، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در پیامی تلویزیونی سال نو میلادی را به شهروندان این کشور تبریک گفت.

وی با اشاره به اختلافات موجود در بین گروه ها و مقامات سیاسی آلمان در خصوص تشکیل دولت ائتلافی جدید افزود: در هیچ دوره ای چنین اختلاف نظری وجود نداشته است، برخی می گویند این اختلافات باعث شکاف در کشور می شود اما باید اطمینان بدهیم که بر اختلافات پیروز می شویم و آینده کشور بازهم درخشان خواهد بود.

صدراعظم آلمان وعده داد در سال جدید میلادی با بهبود وضعیت اقتصادی، بیکاری کاهش یافته و سرمایه گذاری در بخش تحقیقات، توسعه و آموزش افزایش می یابد.

وی با بیان این که آینده آلمان به آینده اتحادیه اروپا وابسته است بر لزوم پایبندی بر ارزش های مشترک اروپایی و تلاش برای از میان برداشتن مشکلات موجود با کار و همکاری بیشتر تاکید کرد.

مرکل وجود یک نظام سیاسی مقتدر را تضمین کننده امنیت و پیشرفت کشور و شهروندانش دانست و گفت دولت به سیاست های حمایتی خود از جمله توجه به مسائل مهاجران ادامه خواهد داد.

این در حالی است که ادامه منازعات سیاسی بین احزاب پیروز انتخابات پارلمانی آلمان و به طول انجامیدن تشکیل دولت، تاثیر منفی بر میزان محبوبیت مرکل داشته است.

گفتنی است نتایج نظرسنجی که اخیرا توسط موسسه افکار سنجی YouGov و خبرگزاری آلمان انجام گرفته نشان می دهد ۴۷ درصد آلمانی ها مخالف ادامه کار دولت آلمان به ریاست مرکل هستند.