۱۰ هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان ۱۴ استان ساخته می شود
۱۰ هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان ۱۴ استان ساخته می شود

به موجب توافق‌ سه نهاد ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سپاه پاسداران و کمیته‌ امداد، ۱۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان روستایی کمیته‌ امداد در۱۴ استان کشور بااعتبار ۳۵۰ میلیاردتومان ساخته می شود. به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، مدیرعامل بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعلام این خبر گفت: این […]

به موجب توافق‌ سه نهاد ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سپاه پاسداران و کمیته‌ امداد، ۱۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان روستایی کمیته‌ امداد در۱۴ استان کشور بااعتبار ۳۵۰ میلیاردتومان ساخته می شود.

به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، مدیرعامل بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعلام این خبر گفت: این واحدهای مسکونی برای تأمین مسکن مددجویان روستایی کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) در مناطق محروم استان‌های ایلام، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمان، مازندران، گیلان ساخته می‌شود و قرار است واحدها ان‌شاءالله ظرف ۱۲ ماه آینده تکمیل و تحویل مددجویان عزیز شود.

سعید جعفری با اشاره به این‌که متوسط زیربنای هر واحد مسکونی در توافق‌نامه‌ فوق‌الذکر ۵۰ مترمربع است، بیان داشت: هزینه‌ ساخت هر مترمربع ۷۰۰ هزار تومان پیش‌بینی‌ شده است که در مجموع، هزینه‌ تمام‌شده برای هر واحد، حدود ۳۵ میلیون تومان خواهد بود.

به گفته‌ مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تعهدات ستاد را در این پروژه‌ مشترک محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اجتماعی به انجام می‌رساند. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بخش تأمین مالی پروژه مشارکت می‌کند و عملیات اجرایی واحدهای مسکونی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

جعفری افزود: منازل مسکونی در مکان‌های اعلامی کمیته‌ امداد و براساس نقشه‌ ارایه‌شده توسط این کمیته خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، نسبت به نظارت برنامه‌ای در موضوع توافق‌نامه اقدام و با هماهنگی کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) نسبت به بازدیدهای ادواری از پروژه‌ها مبادرت می‌ کند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پیش از این هم در ساخت ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشارکت کرده، که تاکنون ۱۲ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.