یکی از مشکلات اصلی در قابلیت سکونت به نظام‌ حمل و نقل مربوط می شود
یکی از مشکلات اصلی در قابلیت سکونت به نظام‌ حمل و نقل مربوط می شود

عباس آخوندی روز یکشنبه در هفدهمین همایش بین المللی حمل و نقل و ترافیک در سالن همایش های برج میلاد، افزود: حمل و نقل درون و برون شهری ما مستقل از یکدیگر عمل می کند و هنوز حمل و نقل یکپارچه در کشور شکل نگرفته است. وی با اشاره به اینکه توسعه شهری مستقل از […]

عباس آخوندی روز یکشنبه در هفدهمین همایش بین المللی حمل و نقل و ترافیک در سالن همایش های برج میلاد، افزود: حمل و نقل درون و برون شهری ما مستقل از یکدیگر عمل می کند و هنوز حمل و نقل یکپارچه در کشور شکل نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهری مستقل از امکان حرکت در شهرها صورت می گیرد، اظهار کرد: در نظام تصمیم گیری نیز فاصله جدی با این موضوع برای یکپارچه سازی سامانه حمل و نقل داریم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: و بدون حل این مشکل، همه حرف ها در حد توصیه های کلی باقی می ماند.
آخوندی با بیان اینکه شهرها با ۲ مساله قابلیت سکونت و امکان حرکت روبرو هستند، گفت: قابلیت سکونت در شهرها با مشکلاتی همچون آلودگی هوا، اشتغال و امکان تامین مسکن برای همه گروه ها مواجه است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در قابلیت سکونت به نظام‌ حمل و نقل مربوط می شود، اظهار کرد: اگر نظام حمل و نقل عمومی مطمئن، سریع و ایمن داشته باشیم، به طور طبیعی شاهد بهبود وضعیت در شهرها خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون کیفیت زندگی در مرکز شهرها بهتر از حاشیه و حومه است در حالی که کیفیت زندگی حومه شهرهای صنعتی بهتر از مرکز این شهرهاست به نحوی که هر چه به مرکز شهر نزدیک می شویم از کیفیت زندگی کاسته می شود.
آخوندی افزود: اگر بحث کیفیت زندگی در شهرها را به عنوان چالش در نظر بگیریم ریشه اصلی این چالش «امکان حرکت در درون شهرها و حمل و نقل یکپارچه» است.
همایش بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با حضور بیش از ۱۵ استاد برجسته بین المللی، ۲۹ دانشگاه و نهاد علمی داخلی و خارجی از کشورهای اتریش، آلمان، آمریکا، کانادا، اسپانیا، پاکستان و اردن از صبح امروز در مرکز همایش های برج میلاد تهران آغاز شده است.
این همایش به مدت ۲ روز و در محورهای حمل و نقل همگانی، سیستم های هوشمند حمل و نقل، برنامه ریزی حمل و نقل و شهرسازی، ایمنی ترافیک و ریسک، حمل و نقل و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک، اقتصاد حمل ونقل، مدیریت سیستم های حمل و نقل و ترافیک، آموزش ترافیک، قوانین و مقررات یکپارچه ترافیک، حمل ونقل غیر موتوری و طراحی هندسی معابر برگزار می شود.