دولت برنامه‌های لازم را برای مقابله با اقدامات آمریکا تهیه کرده است
دولت برنامه‌های لازم را برای مقابله با اقدامات آمریکا تهیه کرده است

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های لازم را برای مقابله با اقدامات آمریکا تهیه کرده است و تحت تاثیر القائات و فضاسازی‌های روانی قرار نمی‌گیرد، گفت: اکنون شرایط خیلی متفاوت شده است و نسبت به سیاست‌های آمریکا در دنیا بی‌اعتمادی شدیدی وجود دارد. معصومه ابتکاردرباره موضع آمریکا مبنی […]

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های لازم را برای مقابله با اقدامات آمریکا تهیه کرده است و تحت تاثیر القائات و فضاسازی‌های روانی قرار نمی‌گیرد، گفت: اکنون شرایط خیلی متفاوت شده است و نسبت به سیاست‌های آمریکا در دنیا بی‌اعتمادی شدیدی وجود دارد.

معصومه ابتکاردرباره موضع آمریکا مبنی بر خروج از برجام و عکس‌العمل ایران، اظهار کرد: دولت با اقتدارتر از قبل درباره مواضع احتمالی دولت آمریکا برنامه‌ریزی خوبی داشته است. در جلسه هیات دولت هم کاملا مشخص بود که دولت با برنامه‌ریزی قبلی به این موضوع ورود کرده است.

وی در ادامه افزود: اما انسجام و وحدت ملی ما بسیار اهمیت دارد. آمریکا به دلیل مواضع ترامپ اکنون ایزوله شده و اکنون مثل گذشته نیست که دنیا در برابر ما موضع گرفته باشند بلکه بیشترین موضع‌گیری‌ها علیه سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه ترامپ بوده و اکنون شرایط نسبت به گذشته خیلی متفاوت است بنابراین در این شرایط وحدت داخلی و گفت‌وگوهای سیاسی در داخل کشور اهمیت زیادی دارد. باید میان قوای کشور، نیروهای سیاسی و مردم آرامش وجود داشته باشد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه یک تلاش عامدانه‌ای برای ایجاد ناامیدی،‌ تفرقه و شکاف در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: شرایط فعلی فرصتی برای تقویت انسجام و تقویت اعتماد به مردم است. مردم هم مطمئن باشند دولت درباره مواضع آمریکا پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است و تحت تاثیر القائات و فضاسازی‌های روانی قرار نمی‌گیرد.

ابتکار درباره موضع اروپا نسبت به آمریکا در زمینه برجام و قابل اعتماد بودن اروپا برای ادامه برجام، خاطرنشان کرد: فعلا در دنیا نسبت به سیاست‌های آمریکا و ترامپ بی‌اعتمادی شدیدی وجود دارد به این علت که ترامپ یکجانبه‌گرایی را باب کرده و دولت آمریکا نسبت به بسیاری از تعهدات بین‌المللی خود مثل توافق پاریس پیمان‌شکنی کرده است. در برجام هم آمریکا پیمان‌شکنی کرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر فضای بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا و ترامپ شدید است و در این شرایط اهمیت دارد که ما بتوانیم با دنیا،‌ اتحادیه اروپا و همسایگان خود به راه‌حل‌های منطقی برسیم.