مناقصه و مزایده های شرکت ساخت و توسعه الکترونیکی می شود
مناقصه و مزایده های شرکت ساخت و توسعه الکترونیکی می شود

یک مقام مسئول گفت: با هدف شفاف سازی امور و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ با استفاده از سامانه ستاد الکترونیک دولت، اجرای مناقصه و مزایده به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. به نقل از صدا و سیما، مدیرکل دفتر امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از الکترونیکی شدن […]

یک مقام مسئول گفت: با هدف شفاف سازی امور و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ با استفاده از سامانه ستاد الکترونیک دولت، اجرای مناقصه و مزایده به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به نقل از صدا و سیما، مدیرکل دفتر امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از الکترونیکی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شرکت ساخت وتوسعه خبر داد و یک مقام مسئول گفت: با هدف شفاف سازی امور، دسترسی آسان شرکت کنندگان در سراسر کشور و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ با استفاده از سامانه ستاد الکترونیک دولت، فرایند اجرای مناقصه و مزایده به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مجتبی خدادادی، الکترونیکی شدن فرایند مناقصه‌ها و مزایده‌ها در سطح شرکت ساخت و توسعه را عملکرد شایسته‌ای برای شفاف سازی اقدامات در این حوزه دانست و گفت: با ابلاغ معاون اول رییس جمهور مبنی بر اجرا شدن مناقصه‌ها از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت، اواخر سال گذشته ما نیز به این سامانه پیوستیم.

وی افزود: سهولت در دسترسی آسان شرکت کنندگان برای دریافت و خرید اسناد، سرعت و دقت در ارسال و کنترل اسناد و همچنین حذف کاغذ از دیگر مزایای بهره‌مندی از این سامانه است.

خدادادی، فعالیت‌های این دفتر را به دو بخش امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی تقسیم و اضافه کرد: فرآیند مناقصه‌ها از درج آگهی در روزنامه‌ آغاز و بر اساس قوانین برگزاری مناقصه و ضوابط مربوطه تا مبادله پیمان ادامه دارد. مناقصات فرآیند گسترده‌ای دارد و باید بر اساس مجموعه قوانین و مقررات مناقصه، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مرتبط و توجه به اولویت‌های مربوطه اجرایی شود.

مدیرکل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی مسئولیت‌های این دفتر در حوزه رسیدگی را تشریح کرد و اظهار داشت: رسیدگی به صورت وضعیت قطعی پیمانکاران و تطبیق آنها با مفاد قرارداد، مشخص نمودن کسر بهای نهایی خروج از حد مشخصات فنی ابلاغی، تهیه و تنظیم و همچنین ابلاغ صورت جلسات تحویل موقت و قطعی، برگزاری جلسات بررسی تاخیرات و تمدید مدت قراردادها و بررسی و ابلاغ افزایش و یا کاهش قراردادها، انجام امور بیمه مهندسی تمام خطر با رعایت قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مربوطه بخش دیگری از مسئولیت‌های این دفتر است.

خدادادی در ادامه اعلام داشت: شرکت در کمیسیون‌های تحویل موقت، تحویل قطعی، طبقه بندی عملیات خاکی، تعیین فواصل حمل و سایر کمیسیون‌های مورد نیاز و مورد درخواست واحدهای اجرایی از دیگر وظایف این دفتر است.

مدیرکل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی از برگزاری ۲۸ مورد مناقصه به ارزش۱۲۰۰ میلیارد تومان در سالجاری خبر داد و گفت:‌ ۱۸ مورد از این مناقصه‌ها به ارزش ۸۰۱ میلیارد تومان نیز به مبادله قرارداد منجر شده است.

وی افزود: در حال حاضر۱۰ مورد مناقصه در حال پیگیری است و ۱۵ مورد آگهی فراخوان به ارزش ۸۲۵ میلیارد تومان نیز صادر شده است که پنج مورد مربوط به بخش راه‌ها و ۱۰ مورد در بخش راه‌آهن است.

خدادادی در ادامه از برگزاری ۵۳ جلسه رسیدگی به تاخیرها و تمدید قرار دادها صحبت کرد و گفت:‌ در سال جاری ۳۲ مورد صورت وضعیت قطعی به مبلغ ۱۸۸ میلیارد تومان نیز رسیدگی شده است.

وی انجام کلیه امور مربوط به بررسی و تهیه پیشنهاد لوایح مورد نیاز به سازمان برنامه و بودجه کشور را از دیگر وظایف این دفتر برشمرد و اظهار داشت: شرکت در جلسات انتخاب مشاور در حوزه راه و راه‌آهن، انجام امور مربوط به پیش پرداخت پیمانکاران، آزاد سازی تضامین در چارچوب مقررات و شرکت در جلسات مزایده بخش بودجه جاری و… از دیگر مسئولیت‌های این دفتر است.

مدیرکل دفتر امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی در خاتمه از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی فعالیت‌های این دفتر اطلاع داد و گفت: این سامانه به زودی و پس از تکمیل بر روی سیستم همکاران نصب می‌شود و تمامی اطلاعات پیمان و رسیدگی در این پایگاه نگهداری شده و برای مدیران و کارشناسان در سطوح مختلف شرکت قابل دسترسی و بهره‌برداری خواهد بود.