مهمترین اولویت های دولت تحقق دیپلماسی اقتصادی است
مهمترین اولویت های دولت تحقق دیپلماسی اقتصادی است

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صبح اقتصاد درباره روابط بین المللی اقتصادی،اظهار داشت: اولویت ها در دولت دوازدهم مشخص و مهمترین آنها تحقق دیپلماسی اقتصادی است که در این راستا باید اقداماتی از درون و بیرون وزارت امورخارجه انجام شود. وی […]

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صبح اقتصاد درباره روابط بین المللی اقتصادی،اظهار داشت: اولویت ها در دولت دوازدهم مشخص و مهمترین آنها تحقق دیپلماسی اقتصادی است که در این راستا باید اقداماتی از درون و بیرون وزارت امورخارجه انجام شود.
وی افزود: حوزه دیپلماسی اقتصادی نیازمند کارشناسان و نخبگانی است که اشرافیت خوبی در این حوزه دارند. از این رو دستگاه دیپلماسی کشور فرآیند جذب و بکارگیری این نخبگان را انجام داده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر تقویت ارتقای وضعیت سفرا، کنسول‌ها و دیپلمات‌های ایرانی تاکید کرد و گفت: رویکرد اقتصادی در گسترش ارتباطات دیپلماتیک ایران با کشورهای دیگر می تواند زمینه خوبی برای رشد اقتصادی کشور باشد.
رحیمی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه، تکلیف وزارت امورخارجه را مشخص کرده و باید هماهنگی های لازم برای فعالیت های اقتصادی در حوزه دیپلماسی صورت پذیرد.