موضع رسمی بغداد مخالفت با اعزام نیروهای عربی به سوریه است
موضع رسمی بغداد مخالفت با اعزام نیروهای عربی به سوریه است

«فالح الفیاض» با ابراز تردید نسبت به جدی بودن پیشنهاد اعزام نیروهای عربی به سوریه، گفت که گمان نمی کند این کشورها توان ارسال نیرو به صحنه ملتهب سوریه را داشته باشند.  مشاور امنیت ملی عراق و رئیس جنبش «عطا» در این کشور با ابراز تردید نسبت به جدی بودن پیشنهاد اعزام نیروهای عربی به […]

«فالح الفیاض» با ابراز تردید نسبت به جدی بودن پیشنهاد اعزام نیروهای عربی به سوریه، گفت که گمان نمی کند این کشورها توان ارسال نیرو به صحنه ملتهب سوریه را داشته باشند.

 مشاور امنیت ملی عراق و رئیس جنبش «عطا» در این کشور با ابراز تردید نسبت به جدی بودن پیشنهاد اعزام نیروهای عربی به سوریه به عنوان جایگزین نیروهای آمریکایی، گفت که گمان نمی کند این کشورها توان ارسال نیرو به صحنه ملتهب سوریه را داشته باشند.

«فالح الفیاض» در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: رفتن به سوریه برای جنگ، گردش و تفریح نیست و برخی از کشورها پول های هنگفتی را در درگیری های سوریه خرج کرده اند.

وی در عین حال تاکید کرد که موضع رسمی بغداد مخالفت با اعزام نیروهای عربی به سوریه خواهد بود.

این مقام عراقی با اشاره به ارتباط علنی و نه پنهانی بغداد با دولت سوریه و مرتبط بودن اوضاع عراق و سوریه، هماهنگی با دمشق را یک وظیفه در جهت مبارزه با تروریسم برشمرد.

رئیس جنبش «عطا» در خصوص انتخابات آتی عراق نیز گفت که هیچ فهرستی به تنهایی نمی تواند دولت آینده عراق را تشکیل دهد و دوره ای که دیگران نخست وزیر عراق را انتخاب می کردند گذشته است.

الفیاض در عین حال گفت که جنبش عطا از نخست وزیری حیدر العبادی در دولت آینده حمایت می کند.

وی افزود: تجربه الحشد الشعبی عراق همان گونه که در زمینه نظامی موفقیت آمیز بود در رویارویی با چالش های سیاسی نیز موفقیت آمیز است.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین بر مخالفت با ایجاد پایگاه های نظامی خارجی و حضور نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کرد و گفت که مساله مستشاران باید محدود و مطابق با نیاز بغداد باشد.