مسکو آخرین تسلیحات شیمیایی خود را نابود خواهد کرد
مسکو آخرین تسلیحات شیمیایی خود را نابود خواهد کرد

رئیس جمهور روسیه وعده داده است که مسکو آخرین تسلیحات شیمیایی خود را نابود خواهد کرد. به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو قصد دارد آخرین سلاح های شیمیایی اش را منهدم کند. وی در سحنانی تاکید کرد: امروز آخرین زرادخانه تسلیحات شیمیایی روسیه نابود خواهد […]

پوتین

رئیس جمهور روسیه وعده داده است که مسکو آخرین تسلیحات شیمیایی خود را نابود خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو قصد دارد آخرین سلاح های شیمیایی اش را منهدم کند.

وی در سحنانی تاکید کرد: امروز آخرین زرادخانه تسلیحات شیمیایی روسیه نابود خواهد شد. این یک رویداد تاریخی است، این مساله باید در نظر گرفته شود که بخش عمده این تسلیحات از زمان شوروی سابق به ارث رسیده است و به اعتقاد کارشناسان این میزان تسلیحات شیمیایی برای از بین بردن همه موجودات زنده کافی است.

پوتین افزود: این یک گام بزرگ به سوی ایمن و متعادل کردن جهان مدرن و امروزی است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه ضمن انتقاد از آمریکا گفت: ایالات متحده به تعهدات بین المللی اش در زمینه نابود کردن تسلیحات شیمیایی به طور کامل عمل نکرده است.

وی گفت: واشنگتن طرح های مربوط به نابودی سلاح های شیمیایی را به تعویق انداخته و علت این کار را ناکافی بودن منابع مالی اعلام کرده که کمی عجیب به نظر می رسد. انتظار داریم آمریکا نیز مانند سایر کشورهای جهان به تعهدات خود در زمینه نابودی تسلیحات شیمیایی عمل کند.