ناسا فضاپیما به تایتان می فرستد
ناسا فضاپیما به تایتان می فرستد

ناسا مشغول بررسی دو طرح است. یکی از آنها ارسال فضاپیمایی شبیه کوادکوپتر به قمر زحل و دیگری جمع آوری نمونه از یک شهاب سنگ است. به نقل از واشنگتن پست، ناسا در جدیدترین ماموریت خود احتمالا فضاپیمایی شبیه کوادکوپتر به تایتان قمر سیاره زحل بفرستد یا نمونه ای از یک شهاب سنگ را جمع […]

ناسا مشغول بررسی دو طرح است. یکی از آنها ارسال فضاپیمایی شبیه کوادکوپتر به قمر زحل و دیگری جمع آوری نمونه از یک شهاب سنگ است.

به نقل از واشنگتن پست، ناسا در جدیدترین ماموریت خود احتمالا فضاپیمایی شبیه کوادکوپتر به تایتان قمر سیاره زحل بفرستد یا نمونه ای از یک شهاب سنگ را جمع آوری کند.

این دو طرح بخشی از ۱۲ پیشنهادی هستند که در برنامه New Frontiers معرفی شده اند و ناسا مشغول تصمیم گیری برای اجرای یکی از آنهاست.

فضاپیمایی که قرار است به تایتان برود، «دراگون فلای» نام دارد. این نخستین بار است که یک ربات پرنده به قمری ناشناخته ارسال می شود. ربات مذکور قابلیت شناسایی مولکول های بزرگ ارگانیک را دارد و می تواند به چند نقطه با صدها مایل فاصله پرواز و چشم انداز سیاره را بررسی کند.

از سوی دیگر ماموریت دیگر Comet Astrobiology Exploration SAmple Return یا CESAR نام گرفته و اطراف شهاب سنگP/Churyumov-Gerasimenk ۶۷ می چرخد. فضاپیمای رزتا متعلق به سازمان فضایی اتحادیه اروپا از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ این عملیات را نیز انجام داده بود.

این فضاپیما پس از بررسی این صخره فضایی نمونه ای از سطح آن را برداشته و به زمین ارسال می کند. این نمونه نوامبر ۲۰۳۸ به مقصد می رسد.