ثبت‌نام ۲۰۰ ناشر دیگر در نمایشگاه کتاب پس از تعلیق آراء محکومیت
ثبت‌نام ۲۰۰ ناشر دیگر در نمایشگاه کتاب پس از تعلیق آراء محکومیت

به گفته قائم مقام نمایشگاه کتاب، پس از موافقت رئیس این نمایشگاه با تعلیق دوساله آراء ناشران متخلف، این دسته از ناشران که تعدادشان حدود ۲۰۰ مورد است، در نمایشگاه امسال ثبت‌نام شدند. هفته گذشته و با موافقت «محسن جوادی» رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تمامی آراء صادره برای ناشران متخلف سی‌اُمین […]

به گفته قائم مقام نمایشگاه کتاب، پس از موافقت رئیس این نمایشگاه با تعلیق دوساله آراء ناشران متخلف، این دسته از ناشران که تعدادشان حدود ۲۰۰ مورد است، در نمایشگاه امسال ثبت‌نام شدند.

هفته گذشته و با موافقت «محسن جوادی» رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تمامی آراء صادره برای ناشران متخلف سی‌اُمین دوره این نمایشگاه به (بجز موارد مربوط به تکثیر غیرمجاز و عرضه کتاب غیرمجاز) به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمد تا این ناشران بتوانند در نمایشگاه امسال هم شرکت کنند.

سخنگوی نمایشگاه نیز در مورد تخصیص غرفه به این ناشران گفته بود که با توجه به امکانات و فضای در اختیار نمایشگاه و نوع تخلف ناشران و با اخذ تعهد از مدیرمسئول انتشارات، این اقدام در بخش مربوطه انجام خواهد شد.

مطابق اعلام رسمی، در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۲۴ ناشر از حضور در نمایشگاه سی و یکم محروم شدند که ۸۰ رای مربوط به عرضه و فروش کتاب سایر ناشران و ۴۰ مورد نقد کردن بن خرید کتاب بود.

همچنین از مجموع ۲۲۷ رای صادره در هیات بدوی نمایشگاه سی‌اُم تعداد ۶۱ مورد بنا به درخواست ناشران متخلف در هیات تجدینظر مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت که تعداد ۱۱ مورد با توجه به مدارک و مستندات ارایه شده مورد تخفیف قرار گرفتند.

درباره وضعیت ثبت نام این دسته از ناشران و حضور آنها در نمایشگاه امسال، «امیرمسعود شهرام‌نیا»، قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار مهر گفت: تقریباً همه ناشرانی که تخلفاتی غیر از «تکثیر غیرمجاز» و «عرضه کتاب غیرمجاز» را در دوره قبل مرتکب شده بودند، امسال این فرصت را به دست آوردند که در نمایشگاه حضور پیدا کنند و ثبت نام خود را انجام دادند.

وی تعداد این ناشران را در تمامی بخش‌های نمایشگاه حدود ۲۰۰ مورد اعلام کرد.

یادآوری می‌شود، مطابق اعلام رسمی کمیته ناشران داخلی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با پایان مهلت اعلام شده، ۲۴۳۰ ناشر ثبت نام خود را در این نمایشگاه قطعی کردند. به گفته «هومان حسن‌پور» مدیر این کمیته، تعداد کل تقاضاهای ثبت شده مستقل کامل در تمام بخش‌های نمایشگاه سی و یکم ۱۲۳۳ و تعداد کل تقاضاهای ثبت نام ناقص در تمام بخش‌ها ۱۶۶ مورد بوده است. همچنین تعداد ۳۷۰ تقاضا برای دریافت غرفه به صورت نمایندگی و ۵۵۶ تقاضای موقت نیز به ثبت رسیده است.