امیدوارم که جانشینم ایتالیا را به جایی برگرداند که به آن تعلق دارد
امیدوارم که جانشینم ایتالیا را به جایی برگرداند که به آن تعلق دارد

سرمربی اخراجی تیم ملی ایتالیا ناکامی آتزوری برای رسیدن به جام جهانی را به نوعی به عوامل پشت پرده نسبت داد و گفت که امیدوار است بعد از او روزهای روشن‌تری در انتظار لاجوردی‌پوشان باشد.  جامپیرو ونتورا، سرمربی ۶۹ ساله پیشین تورینو که در پی ناکامی تیم ملی ایتالیا در صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ […]

سرمربی اخراجی تیم ملی ایتالیا ناکامی آتزوری برای رسیدن به جام جهانی را به نوعی به عوامل پشت پرده نسبت داد و گفت که امیدوار است بعد از او روزهای روشن‌تری در انتظار لاجوردی‌پوشان باشد.

 جامپیرو ونتورا، سرمربی ۶۹ ساله پیشین تورینو که در پی ناکامی تیم ملی ایتالیا در صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از سرمربیگری این تیم برکنار شد، قبول ندارد که او تنها مقصر عدم موفقیت آتزوری برای راهیابی به مهمترین تورنمنت دنیای فوتبال پس از ۶۰ سال بوده است.

وی به خبرگزاری آنسای ایتالیا گفت: این روزها، روزهایی سخت و تؤام با اندوه عمیق بوده‌اند. من از لحظه‌ای که مشخص شد به جام جهانی نمی‌رویم، احساس ناکامل بودن داشته‌ام. هدایت تیم ملی به من احساس تعلق خاطر و غروری داد که پیش از این هرگز تجربه‌‌اش نکرده بودم، چون هیچ شغلی به این بزرگی و اهمیت نبود. من هر کاری که می‌توانستم انجام دادم و از صمیم قلب و به شیوه‌ای حرفه‌ای کارم را  انجام دادم. من موفق نشدم اما هدایت گروهی از بازیکنان را برعهده داشتم که هرگز از قدردانی از آنها دست نخواهم کشید.

ونتورا ادامه داد: من کارهایی را هم جهت آماده کردن جوان‌ترین بازیکنان برای یک جهش بزرگ انجام دادم، بازیکنانی که می‌توانستند و هنوز هم می‌توانند جنبش فوتبالی ما را غنی کنند. در فوتبال، پیروزی همیشه به واسطه کار و تلاش افراد فراوانی حاصل می‌شود. در عین حال، شکست مخصوصاً شکست‌های دردناک را هم نمی‌شود تنها با یک پاسخ توضیح داد. در این بحبوحه ناکامی به سؤالات فراوانی باید پاسخ داده شود. الان، در مقطع شروعی دوباره برای ایتالیا، من بزرگترین طرفدار این تیم هستیم و امیدوارم که جانشینم ایتالیا را به جایی برگرداند که به آن تعلق دارد.