تولید نخستین چادر مشکی نانو با خاصیت خنک کنندگی و ضد آب
تولید نخستین چادر مشکی نانو با خاصیت خنک کنندگی و ضد آب

موسسه حجاب و عفاف بنیتا برای اولین بار در کشور موفق به تولید چادر مشکی با خاصیت های منحصر به فرد با استفاده از فن آوری نانو شد.  صابر قاضی پور، مدیر اجرایی موسسه حجاب و عفاف بنیتا گفت: در فصل گرما، دمای زیاد و در فصل سرما خیس وگلی شدن چادر مشکی یکی از […]

موسسه حجاب و عفاف بنیتا برای اولین بار در کشور موفق به تولید چادر مشکی با خاصیت های منحصر به فرد با استفاده از فن آوری نانو شد.

 صابر قاضی پور، مدیر اجرایی موسسه حجاب و عفاف بنیتا گفت: در فصل گرما، دمای زیاد و در فصل سرما خیس وگلی شدن چادر مشکی یکی از دغدغه بانوان محترم می باشد که با تولید چادر نانو با قابلیت خنک کنندگی برای فصول گرم و ضد آب و لک برای فصول سرد که هیچ گونه مشابه خارجی ندارد به این  نیاز بانوان محترم، به خوبی پاسخ گفته ایم.

وی در ادامه افزود : چادر خنک کننده رطوبت را از محیط اطراف خود جذب می نماید. رطوبت جذب شده در تار و پود پارچه به سرعت نفوذ کرده، تبخیر سطحی پیدا می کند و همانند کوزه های قدیمی حس خنکی  به فرد پوشاننده چادر منتقل می نماید.

قاضی پور با بیان اینکه چادر ضد آب و لک مختص روزهای بارانی طراحی شده است ، اظهار کرد :  با به کارگیری فن آوری نانو در عملیات تکمیل چادر، قطرات مایع نمی توانند درون چادر نفوذ کند. این اثر شبیه اثر موجود در برگ های نیلوفر آبی است. این چادر در برابر نفوذ قطرات باران و لک های گل و لای زمین مقاوم است که هر دو چادر خنک کننده و ضد آب و لک دارای دو خاصیت مهم دیگر ضدالکتریسته ساکن و آنتی باکتریال هستند