نرخ سنگ‌آهن صادراتی ایران سقوط کرد
نرخ سنگ‌آهن صادراتی ایران سقوط کرد

در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از حدود ۳.۵ میلیون تن سنگ آهن از ایران صادر شده است. بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی چهار ماهه نخست سال جاری، در این مدت سه میلیون و ۴۴۱ هزار تن انواع سنگ آهن به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۱۹۸ هزار دلار از ایران صادر […]

در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از حدود ۳.۵ میلیون تن سنگ آهن از ایران صادر شده است.

بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی چهار ماهه نخست سال جاری، در این مدت سه میلیون و ۴۴۱ هزار تن انواع سنگ آهن به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۱۹۸ هزار دلار از ایران صادر شده است.

سنگ آهن ایران در این مدت به ۹ کشور دنیا صادر شده که بزرگ‌ترین مشتری ایران از این حیث، چین است که بیش از ۹۲ درصد از سنگ آهن صادراتی ایران را خریده است.

صادرات ایران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش چشم‌گیری همراه بوده است؛ به طوری که تا پایان تیرماه سال گذشته پنج میلیون و ۶۷۵ هزار تن انواع سنگ آهن از ایران صادر شده بود.

ارزش صادرات سنگ آهن ایران نیز در سال گذشته بیش از ۳۱۱ میلیون و ۶۰۹ هزار دلار بوده است.

به این ترتیب ارزش هر تن سنگ آهن صادراتی ایران در چهارماهه نخست سال جاری حدود ۳۱ دلار و ارزش سنگ آهن صادراتی ایران در مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۵ دلار بوده است.

به این ترتیب می‌توان گفت که در سال جاری هم قیمت سنگ آهن صادراتی ایران با کاهش مواجه شده و هم صادرات این ماده معدنی کاهش یافته است.